کد خبر: ۲۹۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای بحرینی خود بر حمایت تمام قد از جمهوری آذربایجان تاکید کرد.
ناطقان:  به نقل از روسیا الیوم، «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با «عبداللطیف بن راشد الزیانی»، همتای بحرینی خود تاکید کرد که ترکیه از عادی سازی روابط بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس استقبال می کند.

ترکیه: آذربایجان را تنها نخواهیم گذاشت


به گفته چاووش‌اوغلو، ما در ترکیه بسیار خوشحالیم که روابط بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس عادی شده و توسعه یافته است زیرا صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس برای همه ما مهم است.

وزیرخارجه ترکیه همچنین گفت: با الزیانی به بررسی روابط دوجانبه و مواضع منطقه‌ای پرداخته و توافق کردیم که رایزنی‌های دوره‌ای داشته باشیم.

مولود چاووش‌اوغلو در ادامه سخنانش با تاکید بر همکاری برای صلح و ثبات در منطقه، همچنین گفت: آذربایجان را تنها نخواهیم گذاشت. آذربایجان عزیز تنها نیست و تنها نخواهد ماند. آذربایجان پس از این پیروزی و باز پس گیری اراضی‌اش، تمایل و پیشنهاد خود را در قالب شش ماده برای ثبات منطقه مطرح کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین ارمنستان را به اقدامات تحریک‌آمیز در مناطق مرزی متهم کرد و گفت: اگر ارمنستان اعلام آمادگی کند، ما هم هستیم؛ اما با اقدامات تحریک آمیز بازنده می‌شود.

اخیراً درگیری های مرزی بین باکو و ارمنستان شدت گرفته است و هر یک دیگری را متهم به تجاوز به خاک خود و استفاده از انواع سلاح های گرم در این تجاوزها، می کند که در همین زمینه و با وساطت مسکو، فعلاً آتش بسی از روز گذشته میان دو طرف برقرار شده است؛ اما رسانه ها همچنان از زد و خورد نیروهای طرفین در مرز مشترک خبرهایی را منتشر می کنند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین