کد خبر: ۲۹۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
آمار فقر در قرقیزستان طی سال جاری با شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی به شدت افزایش یافته است.
ناطقان: بر اساس تحقیقات برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد به همراه کمیته ملی آمار جمهوری قرقیزستان، بحران اقتصادی گسترده ناشی از همه گیری کووید-19 منجر به افزایش تعداد افراد فقیر و بیکار در این کشور شده است.

همه گیری کووید-19 تهدیدهای جدی برای امنیت غذایی و تغذیه فقیرترین مردم قرقیزستان، به ویژه افرادی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند، ایجاد کرده است.

مقایسه‌ها نشان می‌دهد که کاهش درآمد نه تنها تقاضا برای غذا را کاهش داده، بلکه باعث تغییر در انتخاب غذا شده است و خانواده‌های کم در آمد از غذاهای غنی از مواد مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات و محصولات حیوانی کمتر مصرف می‌کنند.

شایان ذکر است که برای رویارویی با بحران، خانواده‌ها از انواع راهبردهای مقابله‌ای استفاده می‌کنند که بر تغذیه، سلامت و بهره‌وری آنها تأثیر منفی می‌گذارد.

در برنامه جهانی غذا هشدار داده شده است که این تغییرات چرخه فقر و آسیب پذیری را ادامه خواهد داد.

خانواده‌ها مجبور به فروش اموال، کاهش هزینه‌های اقلام اساسی غیر خوراکی و درخواست کمک‌های بشردوستانه هستند.

تعداد خانواده هایی که به این راهبردهای مقابله‌ای متوسل می‌شوند از 12 به 36 درصد افزایش یافته است.

برنامه جهانی غذا توصیه می‌‌کنند که مقامات قرقیزستان بر برنامه‌های کاهش فقر تمرکز کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین