کد خبر: ۲۹۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کشور آفریقایی نیجر با هدف مبارزه با گروه‌های افراطی، از ترکیه تجهیزات نظامی از جمله پهپاد، هواپیما و خودرو‌های زرهی خریداری خواهد کرد.
ناطقان: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با محمد بازوم، رئیس جمهور نیجر گفت و گو کرد.

بر اساس بیانیه رادیو و تلویزیون ترکیه که روز شنبه منتشر شد و یک نسخه از آن توسط ریاست جمهوری نیجر در اختیار مطبوعات محلی قرار گرفت، اردوغان در این گفت و گوی تلفنی اعلام کرد که نیجر از ترکیه پهپاد نظامی TB۲، هواپیمای آموزشی Hurkus و خودرو‌های زرهی خریداری خواهد کرد که  باعث افزایش توانمندی‌های نظامی و دفاعی این کشور آفریقایی خواهد شد.

یک منبع نزدیک به ریاست جمهوری نیجر روز شنبه گفتو گوی تلفنی بین رجب طیب اردوغان و محمد بازوم روسای جمهور ترکیه و نیجر را تایید کرد.

به گفته این منبع، روسای جمهور دو کشور در این گفتگوی تلفنی به خرید آتی هواپیما‌های بدون سرنشین، هواپیما‌های نظامی و همچنین خودرو‌های زرهی نیجر از ترکیه اشاره کردند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی رادیو و تلویزیونی ترکیه، اردوغان ضمن ابراز تاسف از کشته شدن چندین نفر در حملات مسلحانه سه شنبه گذشته در غرب نیجر تصریح کرد ترکیه از تلاش‌های نیجر برای مبارزه با تروریسم حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه افزود اطمینان دارد که نیجر به همکاری نزدیک خود با ترکیه در مبارزه با سازمان تروریستی وابسته به فتح الله گولن که دشمن سرسخت آنکارا محسوب می‌شود، ادامه خواهد داد.

طبق اعلام وزارت کشور نیجر، ۱۶ نوامبر، ۲۰ غیرنظامی در حمله افراد مسلح در اردوگاه باکورات در منطقه تاهوآ در غرب نیجر نزدیک مرز‌های مالی کشته شدند.
برچسب ها: نیجر ، ترکیه ، تسلیحات
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین