کد خبر: ۲۹۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
تیروئید پرکار یا هایپرتیروئیدی یکی از بیماری‌های غده تیروئید است که در آن میزان تولید و ترشح هورمون توسط غده‌ی تیروئید بیشتر از حدی است که بدن به آن نیاز دارد.
ناطقان: تیروئید پرکار می‌تواند تمامی سیستم‌های بدن را تحت تأثیر قرار دهد. هنگامی که کلمه‌ی "هایپر” یا "پرکار” به گوش شما می‌رسد، احتمالا مواردی که به ذهنتان خطور می‌کند شامل انرژی و کار زیاد است. هنگامی که پرکاری تیروئید دارید، میتابولیسم یا واکنش‌های سوخت‌وساز بدن شما بیشتر می‌شوند و سرعت آن‌ها بالاتر می‌رود. واکنش‌های سوخت‌وسازی بدن همان فرایندهایی هستند که غذا را در بدن به انرژی تبدیل می‌کنند و به بدن کمک می‌کنند تا فعالیت‌های خود را به‌خوبی انجام دهد.

چه کسانی در معرض بیماری تیروئید پرکار هستند؟

مردان و زنان، هر دو می‌توانند دچار این مشکل شوند. برخی ریسک فاکتورها یا مواردی که خطر داشتن این بیماری را بالا می‌برند عبارت‌اند از:

-افرادی که سابقه‌ی بیماری‌های تیروئیدی در خانواده خود دارند.

-افرادی که سابقه‌ی بیماری‌هایی، چون کم خونی (آنمی)، دیابت نوع ۱ و سندروم آدیسون دارند، در معرض پرکاری تیروئید قرار دارند.

-هر کسی که مقدار زیادی ید در رژیم غذایی خود دارند. ید ماده‌ی معدنی است که غده‌ی تیروئید با کمک آن هورمون‌های تیروئیدی را می‌سازد.

-کسانی که سن بالای ۶۰ سال دارند.

-خانم‌هایی که باردار هستند و یا به تازگی زایمان کرده‌اند.

-بیماری تیروئید پرکار بیماری شایعی است، و تقریبا حدود ۱% از مردم به این بیماری دچار هستند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین