کد خبر: ۲۹۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو می‌گوید این سازمان ارز ترجیحی داروها را قطع نکرده است.
ناطقان: دیروز خبری منتشر شد که در آن نوشته شده بود سازمان غذا و دارو در حال حذف نرخ ارز یارانه ای دارو قلم به قلم است. حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرآنلاین این موضوع را تکذیب می‌کند و می‌گوید: ما هیچ گونه اقدامی در این باره نکرده‌ایم. بعضی از اقلامی را که تولید داخل داشته را از اردیبهشت پارسال، آزاد کردیم که این کار هم برای حمایت از تولید است که آنها هم اقلام جانبی بوده‌اند یا ارزبری محدودی دارند. الان ارز اکثریت داروهای ما ارز دولتی است و منتظر تعیین تکلیف این موضوع در دولت و مجلس هستیم. باید آنها این تصمیم را بگیرند و منابع این موضوع را هم پیش بینی کنند. ما تا منابع را نبینیم که نمی‌توانیم ارز را آزاد کنیم.

او ادامه می‌دهد: داروهای بیماری‌های خاص، خط قرمز ما است. برای آزاد کردن ارز این بیماریها، باید دولت منابع را درنظر بگیرد، خروجی منابع را به بیمه ها بدهد و بیمه ها قبول کنند که این داروها را پوشش دهند تا به محض اینکه ما این داروها را آزاد کردیم، بیمار احساس بالا بودن قیمت دارو نکند. فقط در این شرایط ما می توانیم این کار را انجام دهیم.
برچسب ها: حذف ، ارز ترجیحی ، دارو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین