کد خبر: ۲۹۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
آمریکا همچنان به تنش‌زایی در منطقه «ایندوپاسیفیک» ادامه می‌دهد که نمونه آن عبور مجدد ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان است.
ناطقان:  به نقل از ریانووستی، بر اساس بیانیه ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، ناوشکن «یو اس اس میلیوس» مجدداً از آبراهه حساس بین جزیره تایوان و چین عبور کرد.

ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد


ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در این بیانیه آورده است: ناوشکن یو اس اس میلیوس از کلاس «آرلی برک» در ۲۳ نوامبر (۲ آذر) از تنگه تایوان و در آب‌های بین‌المللی مطابق با قوانین بین‌المللی، طبق روال همیشگی عبور کرد. عبور از تنگه تایوان نشانگر تعهد آمریکا به منطقه «ایندوپاسیفیک» باز و آزاد است.

اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن و عبور ناوهای نظامی آمریکا از این آبراه حساس و راهبردی در راستای به چالش کشیدن دولت پکن صورت می‌گیرد.

پکن بارها اعتراض خود را نسبت به چنین اقداماتی اعلام کرده است و گفته که این دست اقدامات خدشه‌ای به سیاست اصل چین واحد محسوب می‌شود و بارها از طرف آمریکایی خواسته است به این اصل احترام بگذارد.

این در حالی است که آمریکا و شرکای غربی‌اش اخیراً و در راستای سیاست‌های تنش برانگیز «ایندوپاسیفیک» واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت رو به افزایش چین و علی‌رغم ادعای احترام به اصل چین واحد، سعی در تحریک جریان‌های جدایی طلب در مناطق تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ دارند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین