کد خبر: ۲۹۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
رسانه‌های نروژی گزارش دادند وزارت امور خارجه این کشور سفیر دوحه را به دلیل بازداشت دو خبرنگار این کشور احضار کرده است.
ناطقان: به نقل از آر تی، رسانه‌های نروژی اعلام کردند وزارت امور خارجه این کشور به دلیل بازداشت دو خبرنگاری نروژی از سوی نیرو‌های امنیتی دوحه، سفیر قطر در این کشور را احضار کرد.

بر اساس اطلاعات موجود مقامات قطری «هالور اکلند» و «لقمان قربانی» روزنامه نگاران نروژی را در ۲۲ نوامبر به مدت ۳۲ ساعت بازداشت و قبل از اینکه به آن‌ها اجازه بازگشت به کشورشان را بدهند، تجهیزات آن‌ها را مصادره کردند.

این دو خبرنگار برای پوشش خبری مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال آینده وارد قطر شده بودند، اما، طرف قطری اعلام کرده است که این دو روزنامه نگار به دلیل نفوذ غیرقانونی به مناطقی که فیلمبرداری از آن‌ها ممنوع است، بازداشت شده‌اند.

بعد از اعلام بازداشت این خبرنگاران «تیری اسفندسن»، رئیس فدراسیون فوتبال نروژ ابراز نارضایتی کرده و تاکید کرد این فدراسیون به شدت با این رفتار قطری‌ها برخورد خواهد کرد و مقامات نروژ به شدت نگران وضعیت این خبرنگاران هستند.

خبرگزاری رویترز  اعلام کرده است که کار‌های مربوط به مقدمات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به ویژه شرایط کاری کارگران مهاجر در کارگاه‌های و پروژه‌های ورزشی مربوط به این رویداد ورزشی، حقوق دگرباشان جنسی یا اتهامات فساد مالی جار و جنجال‌های زیادی برانگیخته است. چندین بازیکن تیم‌های آلمان، هلند و نروژ روی پیراهن‌های خود نوشته‌هایی در رابطه با ضرورت رعایت حقوق بشر در طول مسابقات مقدماتی جام جهانی پوشیده بودند. تیم ملی فوتبال نروژ به مرحله نهایی این مسابقات در قطر راه پیدا نکرد.
برچسب ها: نروژ ، سفیر قطر ، احضار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین