کد خبر: ۲۹۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
وزرای دفاع روسیه و چین در جریان برگزاری یک نشست ویدئویی، سند نقشه راه برای روابط نظامی دو کشور را امضا کردند.
ناطقان:  به نقل از آسوشیتدپرس، «سرگئی شویگو»، رئیس امور دفاعی روسیه سند نقشه راه برای روابط نظامی نزدیک‌تر با چین را امضا کرد.

روسیه و چین سند گسترش همکاری‌های نظامی امضا کردند



این مقام ارشد نظامی روسیه با امضای این سند به پرواز بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی مرزهای هر دو کشور اشاره و این مسئله را ضرورت امضای این سند دانست.

به گفته وزارت دفاع روسیه، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه، و همتای چینی او، «وی فنگ‌هه»، طی یک تماس ویدئویی «علاقه مشترک خود را برای افزایش مانورهای نظامی استراتژیک و گشت‌زنی‌های مشترک روسیه و چین ابراز کردند.» و شویگو نیز در این تماس تصویری گفت: چین و روسیه برای سال‌های بسیار شرکای استراتژیک بوده‌اند.

وزیردفاع روسیه همچنین به پروازهای فشرده و روزافزون بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه اشاره کرد و گفت که تنها در یک ماه گذشته ۳۰ مورد از این نوع مأموریت‌ها انجام شده است.

همچنین در این نشست وزیر دفاع چین گفت: آمریکا در مقابل پکن و مسکو اقدامات نظامی تهاجمی مشابهی اتخاذ کرده است اما چین و روسیه با یکدیگر در اقدامی متقابل این اقدامات واشنگتن را خنثی خواهند کرد. وزیر دفاع چین در ادامه تاکید کرد که کاملاً با تقویت سطح همکاری نظامی چین-روسیه موافق است. وی افزود: من همچنین از دیدگاه وزیر دفاع روسیه نسبت به تهدید نظامی آمریکا برای کشورهایمان حمایت می‌کنم.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین