کد خبر: ۲۹۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۷
اصرار ایران برای نبودن آمریکا در میز مذاکرات ۱+۵
طنز مذاکرات وین آنجاست که ایران قرار است برای احیای توافقی با قدرتهای جهانی به مذاکره بنشیند که متهم اصلی نقض آن یعنی ایالات متحده که با خروج غیرقانونی و یک جانبه برجام را نقض کرده است از سوی ما به میز مذاکرات "ممنوع‌الورود" شده است.
ناطقان: بالاخره بعد از مدت‌ها مجادلات دیپلماتیک و پیش شرط‌ها و ان‌قلت‌های طرفین، مذاکرات برجامی در وین آغاز می‌شود و علی باقری بعنوان سرتیم مذاکره کنندگان در دولت سیدابراهیم رئیسی بجای سیدعباس عراقچی با قدرتهای جهانی برای رفع تحریم‌های ظالمانه گفتگو خواهد کرد. 

رسانه‌های داخلی و بین المللی هیئت کارشناسی ایران در دور جدید مذاکرات هسته‌ای را ۳۰ تا ۴۰نفر اعلام کرده‌اند که اینگونه برداشت می شود با این کاروان پرتعداد قرار است مو از ماست کشیده شود و در تفاهمات جدید کلمه، بند و تبصره‌ای در نگارشات توافق از سوی طرفهای مقابل گنجانده نشود که در آینده حقوق ملت ایران تضییع گردد. 

اما طنز تلخ مذاکرات وین آنجاست که ایران قرار است برای احیای توافقی با قدرتهای جهانی به مذاکره بنشیند که متهم اصلی نقض آن یعنی ایالات متحده که با خروج غیرقانونی و یک جانبه برجام را نقض کرده است از سوی ما به میز مذاکرات "ممنوع‌الورود" شده است. 

دولتی که با جنایتکارانه‌ترین نوع تروریسم اقتصادی موجب خسارات گسترده به ملت ایران شده است، براحتی با تصمیم ما از زیر بار پاسخگویی می‌گریزد و فرصت برای دلالی دیگر دولت‌ها فراهم خواهد شد که در مسیر انتقال پیغام و پسغام‌های نمایندگان تهران-واشنگتن، هر کدام بر اساس منافع خود موش بدوانند و عملا این سوال مطرح است مذاکره با کشورهایی که نه رسما از برجام خارج شده‌اند و نه نقش قابل توجهی در فشارهای تحریمی به ما دارند چه فایده‌ای برای ایران دارد؟ 

به گزارش ناطقان؛ در روزهای اخیر رابرت مالی نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در واکنش به خط قرمز ایران برای دیدار با هیات آمریکایی گفت: «ما در یک اتاق هتل خواهیم بود و منتظر می‌مانیم تا گزارش دیگرانی را بشنویم که ایران قبول می‌کند با آنها صحبت کند»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین