کد خبر: ۲۹۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
معاون دادستان کشور:
رضا خشنودی با اشاره به لزوم آگاهی بخشی مردم در مورد حقوق خود آنها گفت: وقتی مردم حقوق خود را بشناسند، مطالبه‌گر خواهند شد و نباید از مطالبه گری مردم هراس وجود داشته باشد همچنین به عنوان حاکمیت مسئولیت پذیر باشیم و نگاه ما به مردم تعامل باشد.
ناطقان: رضا خشنودی روز شنبه در نشست «حقوق بشر؛ تشویق مدافعان و تعلیم ناقضان» که در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، افزود: مفهوم حقوق بشر از قالب فلسفی و نظریه پردازی درآمده و وارد مرحله هنجارمندسازی شده و امروز باید برای آن برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تاکید مقام معظم رهبری بر تمدن‌سازی و جامعه‌سازی اظهارداشت: اینها دلیل روشنی است که جمهوری اسلامی ایران در اجرای تعهدات متعددی که در قانون اساسی به عنوان سند فاخر جمهوری اسلامی دارد، گام بر می‌دارد.

خشنودی اظهارداشت: در قانون اساسی بر آزادی‌های مشروع، گسترش عدل و احیای حقوق عامه تاکید شده است.

معاون احیای حقوق عام دادستان کل کشور گفت: اکنون بستر مناسبی برای پیگیری تعهدات قانون اساسی با محوریت آزادی های مشروع وجود و جای تبریک به نظام حقوقی دارد و شاهد مثال این ادعا تشکیل یک معاونت حقوق عامه در ساختار دادستانی کل کشور است که از سال ۱۳۹۵ ایجاد شد و اکنون این معاونت از کالبد محدود خود برای مقابله با کوه‌خواری و زمین‌خواری عبور کرده و خود را مسئول صیانت از زمین نمی داند بلکه حقوق عامه وسعت و مصادیق بسیار دارد همچنین ظرفیت های بسیاری طبق قانون اساسی وجود دارد.

خشنودی اضافه کرد: اگر مردم را صاحب حق بدانیم که بطور قطع می دانیم، قدم نخست آگاهی بخشی است و وقتی مردم حقوق خود را بشناسند، مطالبه گر خواهند شد و نباید از مطالبه گری مردم هراس وجود داشته باشد همچنین به عنوان حاکمیت مسئولیت پذیر باشیم و نگاه ما به مردم تعامل باشد.

وی اظهارداشت: در اصل دوم و سوم قانون اساسی به ارتقای کرامت انسانی و سطح معیشت مردم و همه نیازمندی های اجتماعی و فردی تاکید شده و نگاه تعاملی زمانی می‌تواند اجرا شود که نهاد حاکمیت مسئولیت‌پذیر باشد.

نشست «حقوق بشر؛ تشویق مدافعان و تعلیم ناقضان» با حضور کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز و جمعی از وکلا و حقوقدانان در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین