کد خبر: ۲۹۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
چین تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا در قرار دادن ۳۴ کمپانی و موسسه چینی در فهرست سیاه را محکوم کرده و اتهامات وارده را بی پایه و اساس دانست.
ناطقان: به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ۳۴ کمپانی و شرکت شامل آکادمی علوم درمانی نظامی چین روز چهارشنبه به این فهرست اضافه شدند که بر این اساس، آنها از خرید فناوری‌های آمریکایی منع شده‌اند. پیش از تصمیم روز چهارشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا، این فهرست سیاه شامل بیش از ۲۰ کمپانی چینی از جمله هوآوی می‌شد.

سفارت چین در واشنگتن این تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا را سرکوب بی دلیل توصیف کرده و قول داد تا تمامی اقدامات لازم و ضروری را برای حفاظت از تجارت و کسب و کارهای چینی به کار بگیرد.

سخنگوی سفارت چین نیز گفت: توسعه بیوتکنولوژی چین همیشه برای رفاه بشر بوده است. ادعاهای مربوطه از طرف آمریکایی کاملا بی اساس است.

وی همچنین به اتهامات جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده که پیشتر چین را به توسعه بیوتکنولوژی برای "حمایت از ارتش چین" با "تسلیحات کنترل مغز" متهم کرده بود، پاسخ داد.

این مقام مسئول آمریکایی مدعی شده که پکن از فناوری کنترل ذهن برای یکسری از اعضای گروه‌های اقلیت‌های قومی و مذهبی در سین‌کیانگ چین استفاده می‌کند. آمریکا و متحدانش دولت پکن را به نقض حقوق بشر این گروه قومی- مذهبی متهم کرده و واشنگتن با بیان این مساله، بازی‌های المپیک زمستانی پکن را نیز بایکوت کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین