کد خبر: ۲۹۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
همزمان با دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور، با حضور معاون رئیس جمهور 100 زندانی مالی در یزد آزاد شدند و مرتضوی در این خصوص گفت: من امروز در زندان یزد مصداق آیه »مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعاً" را دیدم.
ناطقان: سید صولت مرتضوی در جریان سفر رئیس جمهور به استان یزد با حضور در زندان مرکزی این استان، با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) درباره تاثیر اقدامات تربیتی بر افراد آسیب دیده جامعه اظهار کرد: امروز در زندان یزد مصداق بارز آیه شریفه " مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعاً" را مشاهده کردم.

وی افزود: اگر چه مسئولین اقدامات قضایی، تامینی و انضباطی را در چارچوب رسالت خود انجام می‌دهند و موظف به احقاق حقوق جامعه هستند اما در سوی دیگر مسئولیت اصلاح و تربیت را به عهده دارند و در جایگاه معلمی نشسته‌اند.

معاون رئیس جمهور گفت: برنامه‌های خوب اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها و بخصوص زندان یزد، مبین این است که مسئولین و کارکنان این مراکز، رسالت مهم کار فرهنگی و تعلیم و تربیت در قوه قضاییه را به درستی پیش می برند.

مرتضوی با قدردانی از تعامل خوب دستگاه قضایی استان یزد با دولت و همچنین سازمان زندانها تصریح کرد: اهتمام مسئولین به منظور رسیدگی به امورات زندانیان، از بررسی مشکلات قضایی تا نگرانی هایی که در رابطه با معیشت آنها وجود دارد، برگرفته از دغدغه های ستودنی است که برای حل و فصل مشکلات مددجویان دارند.

وی در پایان با اشاره به این جمله که مددجویان می توانند عنصری فعال، تاثیر گذار و صاحب اندیشه در جامعه باشند، از مددجویان خواست تا پس از آزادی، سایر اقشار جامعه را به نیکوکاری و کمک به مشارکت در کار خیر ترغیب کند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین