کد خبر: ۲۹۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
در حالی که روز به روز به فصل زمستان نزدیک‌تر می‌شویم که خبرهای بدی هم از فرانسه به گوش می رسد و در نتیجه بحران انرژی در اروپا در حال بدتر شدن است.
ناطقان: به نقل از راشاتودی، در حالی که چند ماهی است اروپا درگیر این بحران جدی در تامین حامل‌های انرژی است، با نزدیک‌تر شدن فصل زمستان خروجی نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه هم پایین آمده و شرایط را بدتر کرده است. در حال حاضر بسیاری از مناطق در اروپا امیدوارند که زمستان سردی پیش رو نداشته باشند.

در طول اجرای عملیات تعمیرات و نگهداری اخیرا یک نیروگاه بزرگ در فرانسه شاهد وجود یک نقص فنی بوده و دو رآکتور خود را از مدار خارج کرده است. با این حساب تعداد رآکتورهای هسته‌ای خاموش‌شده در فرانسه به 4 واحد رسیده و 13 درصد ظرفیت تولید برق فرانسه را خاموش کرده است.

از آن جهت ظرفیت تولید برق در فرانسه مهم است که این کشور یکی از اصلی‌ترین تامین کننده برق کشورهای اطراف خود از جمله انگلیس به شمار می‌رود. در حالی فرانسوی‌ها رآکتورهای خود را خاموش کرده‌اند که دما در سطح اتحادیه اروپا در حال پایین آمدن است و بحران کمبود گاز در این اتحادیه هم همچنان پابرجاست.

در صورتی که فرانسه رآکتورهای خود را روشن نکند، برخی کشورهای شمال غربی اروپایی با مشکل تامین نیرو مواجه خواهند شد.

در این بین بلومبرگ گزارش داده که در صورتی که زمستان سردی در اروپا داشته باشیم، قیمت حامل‌های انرژی به خصوص برق که سر به فلک کشیده پایین نخواهد آمد و هزینه قبوض مصرف‌کنندگان برق اروپایی همچنان بالا خواهد ماند. از سوی دیگر ممکن است شاهد خاموشی‌های گسترده در اروپا باشیم.

امریک دویگان، مدیرعامل شرکت کُر، می‌گوید: کافی است فقط 2 تا 3 درجه زمستان سردتر از میزان معمول باشد تا اروپا دچار مشکل شود. با خاموش شدن رآکتورهای هسته‌ای در فرانسه قیمت برق در اروپا افزایش چشمژیری داشته است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین