کد خبر: ۲۹۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
یک رسانه عرب زبان از تداوم تظاهرات شهروندان ترکیه علیه گرانی و تورم در این کشور خبر داد.
ناطقان: شبکه خبری المیادین امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد که تظاهرات شهروندان ترکیه‌ای علیه بالا بودن نرخ تورم و کاهش شدید ارزش پولی ترکیه ادامه دارد.

طبق این گزارش، شهر "دیار بکر" امروز شاهد تظاهرات هزاران شهروند ترکیه‌ای در اعتراض به گرانی و تورم بود.

معترضان در دیار بکر خواستار بهبودی وضعیت کارگران شدند.

همچنین هزاران ترکیه‌ای در آنکارا و استانبول تظاهرات کردند.

معترضان در آنکارا و استانبول به وضعیت اقتصادی کشورشان و اوضاع معیشتی نابسامان خود اعتراض کردند.

معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی تاکید کردند که از خواسته‌هایشان برای بهبودی وضعیت معیشتی خود و وضعیت اقتصادی ترکیه چشم‌پوشی نخواهند کرد.

حدود یک هفته قبل، بیش از پنج هزار نفر در شهر استانبول به دعوت اصناف و سندیکاهای ترکیه در اعتراض به کاهش شدید ارزش لیر تظاهرات کردند.

همچنین "صلاح‌الدین دمیرتاش"، رهبر سابق حزب دموکراتیک خلق کردها که در ترکیه زندانی است بار دیگر خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام برای جلوگیری از سقوط و فروپاشی ترکیه شد.

نرخ تورم سالانه بر اساس آمارهای رسمی ترکیه به ۲۱.۳۱ درصد رسیده است؛ اما ناظران، کارشناسان مستقل و گروه‌های معترض میزان واقعی نرخ تورم در این کشور را ۵۸ درصد می‌دانند.

از آغاز سال جاری میلادی تا کنون لیر ترکیه بیش از ۴۵ درصد ارزش خود در مقابل دلار آمریکا را از دست داده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین