کد خبر: ۲۹۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به بارش باران در ۱۴ استان کشور توصیه کرد که تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی مد نظر قرار گیرد.
ناطقان: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از فعالیت سامانه بارشی از یکشنبه( ۲۸ آذرماه) تا چهارشنبه( اول دی ماه) خبر داد.

مخاطرات این سامانه شامل بارش باران در مناطق گرمسیر و برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات و وزش باد شدید، در مناطق گرمسیر همراه با رعد و برق خواهد بود.

منطقه اثر این پدیده یک‌شنبه(۲۸ آذرماه) استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان خواهد بود.

دوشنبه (۲۹ آذرماه) استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، غرب کرمانشاه و غرب و جنوب اصفهان این شرایط را تجربه خواهند کرد.

سه‌شنبه ( ۳۰ آذرماه) نیز مواجهه با این پدیده در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، نیمه شرقی و شمال خوزستان، غرب و جنوب اصفهان و ارتفاعات استانهای البرز، قزوین، تهران و سمنان دور از انتظار نیست.

فعالیت این سامانه چهارشنبه(اول دی ماه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب کردستان این سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود.

فعالیت این سامانه می‌تواند سبب جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر، تاخیر یا لغو پرواز، تخریب سازه‌های موقت و سست و احتمال شکستن درختان شود.

سازمان هواشناسی توصیه می‌کند پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع‌آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی ناشی از بارش برف و وقوع سیلاب و تقویت سازه‌های موقت در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین