کد خبر: ۲۹۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی از تحقق ۲۷۳ میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی در کشور خبر داد.
ناطقان:  هادی قوامی پیش از ظهر دوشنبه در همایش بررسی چالش‌های مالیاتی و گمرکی بازرگانان و پیله‌وران در خوی از تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور خبر داد و اظهار کرد: امسال ۲۷۳ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی شده بود که در ۸ ماه گذشته همگی محقق شده است

۲۷۳ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در کشور محقق شد


وی ادامه داد: در حال حاضر ۸ هزار و۲۰۰ کارت پیله‌وری در استان آذربایجان غربی صادر شده است که از این تعداد نزدیک به ۲ هزار کارت غیر فعال است.

قوامی با اشاره به اعتراض پیله‌وران آذربایجان غربی از نحوه محاسبه ارزش افزوده کارت‌های پیله‌وری تصریح کرد: با تصمیم وزارت اقتصاد و دارایی مقررشده همان نحوه محاسبه که در گمرکات با ارزش ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی محاسبه می‌شود تا پایان سال برای پیله‌وران نیز محاسبه شود

وی همچنین از افزایش فروش نفت در ۸ ماه امسال هم خبر داد و افزود: در سال ۹۹ کل درآمد نفتی کشور ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که این رقم امسال تاکنون به ۳۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان خوی در حوزه اقتصاد و تجارت ارتقای مدیریت گمرکات و توسعه فضای گمرکات شهرستان خوی، رفع مشکل پیله‌وران و مرزنشینان و ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز رازی را از مهمترین مطالبات فعالان و تجار و بازرگانان این شهرستان اعلام کرد.

عادل نجف زاده با اشاره به توافقات اخیر ایران و ترکیه برای گسترش تجارت بین دو کشور تصریح کرد: شهرستان خوی با داشتن دو گمرک و پایانه‌های زمینی و ریلی رازی می‌تواند نقش بسیار مهمی را در دستیابی به سقف تجارت تا ۳۰ میلیارد دلار بین دو کشور ایفا کندو

احمد ذاکری معاون توسعه و سرمایه انسانی گمرک ایران هم در این همایش از افزایش سطح توافقات تجاری ایران و ترکیه و رشد تحرک تجاری بین دو کشور خبر داد گفت: توجه به ساختار و تکمیل زیر ساخت‌های گمرک رازی می‌تواند در افزایش حجم فعالیت تجاری دو کشور بسیار مؤثر باشد

در ادامه این همایش معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و گمرک ایران و مسئولان شهرستان با حضور در مرز رازی از روند ساخت پایانه رازی بازدید کردند.

در این همایش که با حضور مدیران حوزه گمرک و مالیات آذربایجان غربی و نمایندگان و فعالان پیله‌وران، صنعتگران و تجار شهرستان خوی در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد چالش‌های پیش روی فعالین اقتصادی بررسی شد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین