کد خبر: ۲۹۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
مرکزی کم‌کم به سفره چینی یلدایی نزدیک می‌شویم؛ سفره‌ای که در آن تنقلات و میوه حرف اول را می‌زنند.
ناطقان: در سال‌های گذشته آن زمان که  جیب خانوارها کفاف پرداخت هزینه انواع تنقلات را می‌داد، خیلی از مردم برای یلدا سفره رنگین می‌چیدند، اما چند سالی است که قیمت خوراکی‌ها سر به فلک کشیده و کمتر می‌توان شاهد سفره‌های رنگین یلدایی بود.

سبد میوه یلدایی چند؟


طی سال‌های گذشته قیمت آجیل چندبرابر شده و سیر صعودی قیمت شیرینی ها کام مردم را تلخ کرد. در واقع حالا هر کسی توان خرید این اقلام را ندارد و اگر هم بخرد در حد خیلی کم که فقط شرمنده خانواده نشود.

از بحث آجیل که بگذیم به قیمت میوه می رسیم که هنوز قیمت آن قابل تحمل تر از آجیل است.

حمید فدوی، نائب رئیس اول اتحادیه میوه و تره بار اراک در رابطه با قیمت میوه شب یلدا گفت: هندوانه محبوبی مشکی که بهترین نوع هندوانه است در میدان تره بار بین کیلویی ۶ تا ۸ هزار تومان به فروش می‌رسد، همچنین قیمت انار بسیار متفاوت است و از ۱۰ تا ۳۵ هزارتومان بسته به کیفیت قیمت گذاری می شود.

وی افزود: پرتقال امسال در مجموع نسبت به سال گذشته تفاوت قیمتی نداشته بطوری که پرتقال روی درخت بین ۶ تا ۷ هزارتومان و در میدان به صورت فله بین ۹ تا ۱۰ هزارتومان بدون سورت و سورت شده بین ۱۲ تا ۱۵ هزارتومان به فروش می رسد.

فدوی بیان کرد: نارنگی فله بین ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان، نارنگی سورت شده بین  ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان، کیوی ۱۰ تا ۲۲ هزار تومان متناسب با کیفیت، موز کلاس دو بین ۲۲ تا ۲۴ هزار تومان، کلاس یک ۲۴ تا ۲۷هزار تومان و سیب قرمز از ۱۰ تا ۱۷ هزارتومان و سیب زرد بین ۱۳ تا ۲۵ هزار تومان در سطح میدان عرضه می شود.

وی اضافه کرد: خرمالو نسبت به هفته گذشته حدود ۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته است بر این اساس خرمالو کلاس یک بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و کلاس دو ۲۳ تا ۲۶ هزار تومان به فروش می رسد.

فدوی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت میوه در سطح شهر، رغبت مردم از خرید داخل شهر به سمت خرید در میدان میوه و تره بار بیشتر شده اما در مجموع، میزان خرید مردم کاهش داشته است.

نائب رئیس اول اتحادیه میوه و تره بار اراک بیان کرد: در مرکز شهر در برخی نقاط قیمت میوه بالاست، از ابتدای خیابان حصار تا قائم مقام که بورس میوه و تره بار اراک است قیمت میوه کمی معقول و در اطراف شهر قیمت ها نامتعارف است که گاها باعث ایجاد نارضایتی می شود.

به گزارش ایسنا، لازم به ذکر است که قیمت های مذکور، قیمت عرضه میوه در میدان میوه و تره بار اراک است و در سطح شهر قیمت ها تفاوت دارند. با این تفاسیر ممکن است افرادی حتی قدرت خرید از میدان را هم نداشته باشند، چه برسد به سطح بازار!
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین