کد خبر: ۲۹۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
یک متخصص زنان، زایمان و نازایی در همدان بر کوتاه‌تر کردن فواصل انجام تست پاپ اسمیر در زنانی که قرص ضد بارداری مصرف می کنند، تاکید کرد.

ناطقان:  دکتر صغری ربیعی با تاکید بر کوتاه کردن فواصل انجام تست پاپ اسمیر در زنانی که قرص ضد بارداری مصرف می کنند، تصریح کرد: قرص های ضد بارداری به علت تغییرات هورمونی و ایجاد تغییرات در دهانه رحم نسبت به سایر روش های جلوگیری از بارداری امکان بروز اختلال دارند، بنابراین افرادی که به طور مداوم از این قرص ها استفاده می کنند، باید فواصل انجام تست پاپ اسمیر را نسبت به سایر افراد کوتاه تر کنند.



هشدار جدی یک متخصص زنان و زایمان

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه انجام تست پاپ اسمیر از زمان تاهل به خانمها توصیه می شود، گفت: خانمهای متاهل باید در فاصله زمانی مشخص و به طور منظم تست پاپ اسمیر انجام دهند چرا که بسیاری از بیماری ها در صورت تشخیص به‌هنگام قابل درمان است.

وی با بیان اینکه برخی بیماری ها بدون علامت بوده و فرد به لحاظ ظاهری سالم به نظر می رسد، گفت: تست پاپ اسمیر برای تشخیص این گونه بیماری ها که بی علامت هستند، بسیار مناسب بوده و تشخیص به هنگام در درمان به موقع بسیار موثر است.



دکتر ربیعی در ادامه بیان کرد: در معایناتی که انجام می شود، در صورتیکه در فردی ضایعه یا مورد مشکوکی مشاهده شود به همراه تست پاپ اسمیر نیز تست HPV انجام می شود چرا که برخی از این ویروس ها بدون علامت ظاهری هستند و فرد ممکن است متوجه وجود بیماری نباشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر در تست پاپ اسمیر ضایعه ای و یا مورد مشکوکی مشاهده شود از فرد تست بیوپسی انجام می شود که انجام تمامی این مراحل به تسریع درمان کمک می کند و جلوی پیشرفت بیماری گرفته می شود.

این متخصص زنان خاطرنشان کرد: HPV یکی از فاکتورهای مهم در ابتلای فرد به سرطان دهانه رحم است و برخی انواع این ویروس پر خطر بوده و برخی نیز کم خطر هستند که اگر ویروسی از نوع پر خطر باشد احتمال بروز سرطان دهانه رحم در فرد افزایش می یابد.

وی گفت: در صورتیکه پزشکی به وجود ویروس HPV در فرد مشکوک شود می تواند در کنار تست پاپ اسمیر نیز تست HPV درخواست کند.

وی در پایان تاکید کرد: تشخیص به هنگام بیماری در درمان سرطان های زنان بسیار مهم است، بنابراین هیچ کس اندازه خود فرد به درمان بیماری اش کمک نمی کند که توصیه می شود خانمها دوران چکآب سالانه خود را فراموش نکنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین