کد خبر: ۲۹۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
تایوان امروز (سه‌شنبه) اعتراض خود را به سئول پس از لغو دعوت یکی از وزرای این جزیره برای حضور در یک کنفرانس در کره جنوبی اعلام کرد.
ناطقان:  به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آدری تانگ" وزیر ارتباطات دیجیتال تایوان قرار بود در کنفرانسی در کره جنوبی در تاریخ ۱۶ دسامبر حاضر شود و سخنرانی کند اما وزارت خارجه تایوان اعلام کرد که این دعوت لغو شده و برگزارکنندگان آن یک سری جنبه‌های مختلف پیرامون مساله تنگه تایوان را علت این لغو دعوت اعلام کردند.

تایوان نماینده کره‌جنوبی را احضار کرد


سخنگوی وزارت خارجه تایوان گفت: وزارت خارجه نماینده موقت کره جنوبی در تایپه را برای اعلام نارضایتی عمیق خود درباره این اقدام دور از ادب احضار کرده است.

وی افزود، سفیر دوفاکتوی تایوان در سئول نیز اعتراض خود را به این اقدام اعلام کرد.

چین هرگونه تبادلات رسمی بین سایر کشورها و تایوان را رد می‌کند و مخالف آن است. همچنین چین فشارها را در سال‌های اخیر بر این جزیره به منظور منزوی کردن آن در سطح بین‌المللی افزایش داده و این مساله باعث شده تا هشت کشور روابط دیپلماتیک خود را با تایپه از ۲۰۱۶ تغییر داده و به سمت پکن تغییر موضع دهند.

در این میان، سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی نیز امروز به خبرنگاران درباره لغو دعوت از این وزیر تایوانی گفت: می‌دانم که این تصمیم پس از بازبینی‌های جامع تمامی جنبه‌های مرتبط گرفته شده است. موضع دولت ما یکسان است، چون ما به دنبال افزایش مبادلات غیررسمی با تایوان خواهیم بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین