کد خبر: ۲۹۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
گزارش نهادهای امداد رسان در رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار نفر در اراضی اشغالی در وضعیت فقر قرار دارند.
ناطقان: به نقل از العربی الجدید، گزارش نهادهای امدادرسان در رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از خانواده‌هایی که کمک دریافت می‌کنند، در سال جاری به دلیل ناتوانی در پرداخت قبض برق با خاموشی مواجه بودند.

سازمان امدادرسان اسرائیلی «لاتیت» در گزارشی تصریح کرد: یک‌چهارم خانواده‌ها در اسرائیل در آستانه سقوط به زیرخط فقر قرار دارند؛ قشری که این سازمان آنها را «خانواده‌های فقیر طبقه متوسط» نام نهاده و میانگین این خانواده‌ها که پیش از بحران اقتصادی و اجتماعی ناشی از اپیدمی کرونا ۱۴ درصد بود اکنون به ۲۳.۶ درصد افزایش یافته است و ۹۳۲ هزار خانواده در بحران اقتصادی کمرشکنی زندگی می کنند.

بر اساس این گزارش، اکنون ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار نفر در اراضی اشغالی در وضعیت فقر قرار دارند که مساوی است با ۲۷.۶ درصد از ساکنان اراضی اشغالی و از میان این آمار، ۱ میلیون و ۱۱۸ هزار نفر از آنها یعنی ۳۶.۹ درصد را کودکان تشکیل می دهند.

در پایان این گزارش آمده، در پی بحران ناشی از کرونا، شمار خانواده‌هایی که فاقد امنیت غذایی هستند طی سال جاری میلادی از ۵۱۳ هزار خانوار به ۶۳۳ هزار خانوار افزایش یافته است.

چندی قبل هم رای الیوم در گزارشی به اوضاع فلاکت بار رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشته بود: در حالی که صهیونیستها می کوشند که اقتصاد خود را قوی نشان دهند، اما روی دیگر سکه افزایش میزان فقر و فلاکت در این رژیم است.


این رسانه نوشت: بر اساس گزارش محافل صهیونیست و با استناد به پژوهشهای انجام شده مشکلات خطرناکی صهیونیستها را تهدید می کند، به طوری که اسرائیل بعد از کرونا مشابه قبل از آن نیست. فقر در اسرائیل بالاترین میانگین را در مقایسه با غرب دارد و شیوع کرونا به وخامت بیشتر اوضاع منجر شده است و بر اساس گزارشی که سازمان اسرائیلی لاتیت منتشر کرده است ۱۴۳ هزار خانواده اسرائیلی جدید فقیر شده اند و بر شدت فقر افزوده شده است. بیش از یک میلیون بیکار وجود دارد، کرونا بلای جان اقتصاد اسرائیل شده است و گرسنگی و فقر گسترش یافته و بر میزان گداهای خیابانی افزوده شده است.

این رسانه گزارش داده بود: سخت ترین مشکل غذاست؛ زیرا درآمد ناچیز فقط برای مسکن و قبض آب و برق، مالیات و گاز کفایت می کند و بسیاری از افراد پولی برای تامین خوراک ندارند. کابینه اسرائیل هم ناتوان از حل مشکل است.

رای الیوم در پایان از وخامت اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی و مشکلات امنیتی و نیز مشکلات بی شمار دیگری که صهیونیستها با آن دست و پنجه نرم می کنند، پرده برداشته و نوشته بود: اسرائیلی ها توان رسیدن به مناطقی که فرصت های شغلی در آنها مهیاست را ندارند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین