کد خبر: ۲۹۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
براساس گزارش شبکه تلویزیونی دولتی چین، شی جینپینگ سه‌شنبه به صدراعظم آلمان گفت که دو کشور باید فعالانه زمینه‌های جدیدی برای همکاری مانند انرژی‌های جدید و اقتصادهای سبز و دیجیتال را بررسی کنند.
ناطقان:  به نقل از خبرگزاری رویترز،  براساس گزارش شبکه سی.سی.تی.وی، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در یک گفتگوی تلفنی با اولاف شولتس، صدراعظم جدید آلمان همچنین گفت که چین به عنوان دومین و آلمان به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان باید پتانسیل رشد را در تجارت خدمات محقق سازند.

گفت‌وگوی تلفنی رهبران چین و آلمان


چین بزرگترین شریک تجاری آلمان و مهم‌ترین بازار برای صنعت خودروسازی آلمان به شمار می‌آید.

شی جینپینگ گفت که شرکت‌های آلمانی برای استفاده از فرصت‌های ایجاد شده طی فرآیند باز کردن اقتصاد چین مورد استقبال قرار می‌گیرند و اظهار امیدواری کرد که آلمان به نوبه خود یک فضای تجاری منصفانه برای سرمایه‌گذاران چینی فراهم کند.

شبکه سی.سی.تی.وی گزارش داد، اولاف شولتس که هشتم دسامبر جانشین آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم آلمان شد، گفت برلین مایل است همکاری عملی با چین را در زمینه انرژی پاک، اقتصاد دیجیتال و خدمات تقویت کند و همچنین ابراز امیدوار کرد که معاهده سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا-چین در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود.

پارلمان اروپا در ماه مه تصویب این پیمان را که در دسامبر ۲۰۲۰ پس از هفت سال مذاکره مورد توافق قرار گرفت، تا زمانی که پکن تحریم‌ها علیه سیاستمداران اتحادیه اروپا را لغو نکند، معلق کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین