کد خبر: ۲۹۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
ما میگیم شاه نمیخوایم، نخست وزیر عوض میشه؛
مرکز پژوهش ‌های مجلس شورای اسلامی با طرح فعلی نمایندگان برای صیانت از فضای مجازی، با ۶دلیل بنیادی مخالفت کرد و البته وزارت ارتباطات نیز اصلاحیه‌ای درخصوص این طرح به مجلس داد که در راس آن تغییر نام طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی دیده می‌شود.
ناطقان: طرح جنجالی تعدادی از نمایندگان مجلس "موسوم به صیانت از فضای مجازی" که در ماه‌های اخیر به یکی از چالش‌های ذهنی افکارعمومی تبدیل شده است، روز گذشته با انتشار گزارشی از درون خود قوه مقننه مجددا در صدر اخبار گرفت.

معرفی محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران


مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در شش بند مخالفتش را با طرح صیانت از فضای مجازی اعلام کرد که برخی عناوینش عبارتند از: ایرادات حقوقی قابل‌توجه در نقض اصول متعدد قانون اساسی، کاهش سرمایه اجتماعی نهادی، ضعف در برخورداری از ایده مشخص برای حکمرانی فضای مجازی، ایجاد بی‌ثباتی در قوانین و مقررات اقتصادی، به مخاطره افتادن امنیت سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی‌ناپذیری محیط کسب‌وکار، احتمال مسدودی گسترده و بدون آمادگی درصورت اجرای مفاد قانون یا عدم اجرای قانون به‌خاطر مخاطرات آن و...


عیسی زارع وزیرارتباطات دولت سیزدهم نیز در ابتدای هفته جاری درخصوص جزئیات پیشنهاداتی که از سوی دولت جدید برای تکمیل یا بهبود طرح فعلی صیانت به مجلس داده است گفت: ما هیچ‌گونه ملاحظه محرمانگی روی این طرح نداشتیم و قصدمان این بود در صورتی که مجلس پیشنهادات ما را برای بررسی بپذیرد، آن را اعلام عمومی کنیم.

روز گذشته خبرگزاری مهر به بررسی پیشنهادات تکمیلی وزارت ارتباطات به مجلس درخصوص طرح صیانت پرداخت و از جمله مواردی که در این اصلاحیه به چشم می‌خورد؛ تغییر عنوان طرح، اضافه شدن نیروی انتظامی به کارگروه مدیریت گذرگاه مرزی، جرم‌انگاری درخصوص فعالیت تجاری در زمینه فیلترشکن و... است.


به گزارش ناطقان؛ بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهای قوه مقننه در نامه ای به کمیسیون صیانت مجلس تصریح کرد: "علی‌رغم آنکه انتظار میرفت فرایند بررسی طرح براساس روال ماده ۱۴۲ آئین نامه داخلی مجلس در مرکز پژوهش‌ها طی شود، ولی این فرایند به شیوه دیگری مراحل خود را در کمیسیون ویژه درحال طی نمودن است. به هر روی با عنایت به موارد پیش گفته، این مرکز برای بازنگری در طرح نیازمند تخصیص زمان بیشتری است و نسخه فعلی طرح صیانت قابلیت اصلاح در زمان اندک را ندارد".

حالا این سوال مطرح است طرح جنجالی که با ۶ایراد بنیادی و مبنایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مخالفت گسترده فعالان بخش، نخبگان و افکارعمومی مواجه است، چگونه قرار است با چند اصلاحیه از سوی وزارت ارتباطات یا چکش کاری سرپایی تعدادی از نمایندگان در کمیسیون مربوطه رفع نقص شود و نگرانی‌های افکار عمومی را مرتفع کند؟


شاید با دیدن درخواست "تغییر نام" طرح که در اصلاحات پیشنهادی وزارت ارتباطات برای ترمیم طرح صیانت دیده می‌شود، یاد شعار مشهور "ما میگیم شاه نمیخوایم، نخست وزیر عوض میشه" در سال ۵۷بیفتیم که حالا نیز برخی گمان می‌کنند ایرادات فنی و بنیادی نخبگان و مراکز پژوهشی رسمی کشور به طرح صیانت با تغییرنام و چند اصلاحیه ریز و درشت رفع می‌شود و مردم نیز راضی می‌شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین