کد خبر: ۲۹۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: تعداد موالید استان تهران در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۴ درصد کاهش یافته است.
ناطقان: حسین زین الصالحین روز جمعه در دیدار با امام جمعه شهرستان ورامین گفت: تعداد موالید استان تهران در هشت ماهه اول امسال ۱.۴ دهم درصد کاهش و تعداد فوتی‌ها ۱۸.۹ دهم افزایش داشته ضمن این که میزان ازدواج ۱.۸ دهم درصد کاهش و طلاق ۲.۲ دهم درصد کاهشی شده است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد در حوزه جمعیت، کشور به ویژه تهران به سمت کاهش رفته و کشور از لحاظ رشد جمعیتی وضعیت مناسبی ندارد.

وی با اشاره به تفاوت جمعیت تهران در روز و شب به دلیل تردد افراد به محل‌ کار در خارج از شهر گفت: از جمعیت فعلی استان تهران ۵۰.۳ دهم درصد را آقایان و ۴۹.۷ دهم درصد خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران در خصوص فراوانی نام گذاری فرزندان در استان تهران گفت: نام‌های فاطمه و رستا و نورا و هانا در خانم‌ها در استان تهران در صدر است و در آقایان نام‌های امیر علی، آراد آریا و امیر حسین بیشترین فراوانی را دارند.


وی در خصوص وضعیت صدور کارت ملی هوشمند در استان تهران گفت: تا کنون ۹۸ درصد کارت هوشمند در استان تهران و ۹۴.۵ درصد در ورامین تحویل مردم شده است.

زین الصالحین افزود: ورامین از ۲۸۹ هزار نفر جمعیت برخوردار است که ۵۱ درصد آن را آقایان و ۴۹ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند .

وی تصریح کرد: در ۸ ماه گذشته تعداد ولادت در ورامین ۴ درصد کاهش ، میزان فوت ۱۲ درصد افزایش، ازدواج ۴ درصد افزایش و طلاق نیز ۳ درصد افزایش داشته است.

سوم دیماه در تقویم جمهوری اسلامی روز ثبت احوال نامگذاری شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین