کد خبر: ۲۹۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
یک منبع امنیتی لیبی اعلام کرد که اجساد ۲۸ مهاجر در سواحل غربی این کشور کشف شده است.
ناطقان: یک منبع امنیتی لیبی روز یکشنبه اعلام کرد که اجساد ۲۸ مهاجر عصر روز شنبه در سواحل غربی این کشور کشف شد.

یک مقام امنیتی محلی گفت: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر لیبی، اجساد ۲۸ مهاجر را که پس از غرق شدن قایقشان جان باخته بودند، از آب گرفتند و سه نفر را هم در دو مکان جداگانه در ۹۰ کیلومتری طرابلس، پایتخت لیبی زنده پیدا کردند.

این منبع افزود: وضعیت اجسادِ در حال تجزیه شده نشان می‌دهد قایق آن‌ها احتمالا چند روز پیش غرق شده است. تصاویر منتشر شده در رسانه‌های محلی لیبی، اجسادی را کنار یکدیگر در ساحل نشان داد که نیرو‌های امداد، آن‌ها را داخل کیسه‌های پلاستیکی قرار می‌دادند.

این فاجعه در حالی رخ داده است که چند روز پیش نیز خبر جان باختن ۱۶۰ مهاجر دیگر در سواحل غربی لیبی منتشر شد. بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، تعداد مهاجرانی که از ابتدای سال ۲۰۲۱ در این مسیر جان خود را از دست داده اند به ۱۵۰۰ نفر می‌رسد.

طبق گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از ۳۰ هزار مهاجر از آغاز سال جاری میلادی در سواحل لیبی، نجات یافته یا رهگیری شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، لیبی که در شمال آفریقا واقع شده، گذرگاه مهمی برای مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپاست.

هر ساله، ده‌ها هزار مهاجر تلاش می‌کنند از طریق سواحل ایتالیا که در فاصله ۳۰۰ کیلومتری لیبی واقع شده است، خود را به خاک اروپا برسانند. مهاجران که این مسیر را در پیش می‌گیرند اغلب از کشور‌های زیرصحرای آفریقا هستند و بسیاری از آن‌ها گرفتار قاچاقچیان انسان می‌شوند؛ البته اگر در این سفر پرخطر، جان خود را از دست ندهند.

لیبی پس از سقوط رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ وارد یک بحران سیاسی وخیم شد که هنوز هم ادامه دارد. این کشور از چند ماه پیش به علت بدرفتاری با مهاجران با انتقادات متعدد جامعه جهانی روبرو شده است.

این در حالی است که افزایش شمار مهاجران و پناهجویان به دلیل سیاست‌های جنگ طلبانه و سلطه جویانه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در کشورهای خاورمیانه و یا آفریقایی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین