کد خبر: ۲۹۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
آرتروز یا تخریب مفصلی، یک بیماری پیشرونده است که بعد از ۴۰ سالگی شروع می‌شود و باید برای پیشگیری از آن برخی نکات را رعایت کرد.
ناطقان: ودیعه موثقی، متخصص فیزیوتراپی گفت: آرتروز یا تخریب مفصلی، یک بیماری پیشرونده است که از معمولا از سنین چهل سال به بالا شروع می‌شود. شایع‌ترین مفاصلی که دچار آرتروز می‌شوند می‌توان به زانو، لگن، ستون فقرات و انگشتان دست اشاره کرد. این عارضه در مچ دست، پا و آرنج کمتر ایجاد می‌شود.

موثقی با اشاره به رعایت برخی نکات برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز گفت: تکرار برخی عادات غلط رفتاری مانند کنترل نکردن وزن بالا، تغذیه نامناسب، بی حرکتی، استفاده زیاد و متناوب به ویژه از یک مفصل و بیماری‌های عصبی در بروز آرتروز تاثیرگذار است.

متخصص فیزیوتراپی گفت راه‌هایی مانند ماساژ، آب درمانی، فیزیوتراپی، مراجعه زود هنگام به یک ارتوپد خوب، رعایت اصول استاندارد نشستن و برخاستن و انواع نرمش‌های سبک ورزشی به منظور پیشگیری از آرتروز رعایت شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین