کد خبر: ۲۹۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری کلاهبردار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، متهم در یکی از فرودگاه‌های کشور، دستگیر شد.
ناطقان:  سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مراجع قضائی مبنی بر کلاهبرداری از ۲۲۶ فرد ایرانی و خارجی و شکایت شاکیان از فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار (۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان) و اقامت وی در خارج از کشور، موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

                                                   دستگیری کلاهبردار ۲ هزار میلیاردی در فرودگاه


وی با اشاره به صدور اعلان قرمز متهم در کمتر از یک هفته افزود: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل و با تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم در کشورهای منطقه تردد دارد.


رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد که این متهم با استفاده از تبلیغات وسیع ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی با همکاری شخص دیگری مبادرت به تبلیغات مهاجرتی با هدف سرمایه‌گذاری و کسب و کار و اقامت در خارج از کشور کرده و از شاکیان کلاهبرداری می‌کرده است.

وی ضمن هشدار به هموطنان عزیز و عدم اعتماد به تبلیغات ماهواره‌ای و فضای مجازی افزود: متهمان با برگزاری نشست‌ها و سمینارهای ساختگی و مجلل در برخی کشورهای همسایه، اعتماد مال باختگان را جلب و آنها نیز از طریق صرافی های معرفی شده اقدام به واریز مبالغی به حساب متهمان می کردند.

سردار شیرزاد با اشاره به تلاش ماموران اینترپل تهران در ردیابی این متهم و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن وی به مرزهای ورودی کشور خاطرنشان کرد: با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، متهم هنگام ورود به کشور در یکی از فرودگاه‌های بین المللی کشور بازداشت و تحویل مراجع قضائی شد.

منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین