کد خبر: ۲۹۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
یک کارشناس سوری گفت که آمریکا برای تضمین حضور نظامی خود در عراق و سوریه، استدلال‌ها و بهانه‌هایی واهی ارائه می‌کند.
ناطقان: یک کارشناس سیاسی و امنیتی سوری اعلام کرد: اهداف واقعی حضور نیرو‌های آمریکایی در سوریه کاملا روشن است. تصرف منابع نفتی در شمال شرق سوریه و حمایت از نیرو‌های دموکراتیک در آن منطقه. این چیزی است که حتی خود آمریکایی‌ها نیز به آن اذعان کرده و آن را پنهان نمی‌کنند.




 نیرو‌های آمریکایی هر از چندگاهی استدلال‌هایی بیان می کنند که آخرین آن سخنان مایلز کاگینز، سخنگوی سابق ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا است که ادعا کرده بود: «مبارزه با گره تروریستی داعش در عراق و سوریه به پایان رسیده و آن‌ها شکست خورده اند و تنها تعداد کمی از عناصر باقی مانده از تروریست‌ها حضور دارند که در جبهه‌های عراق و سوریه شناسایی و نابود می‌شوند. با این حال آمریکایی‌ها تمایلی برای خروج از سوریه و عراق نشان نمی‌دهند»

به گفته سخنگوی ائتلاف بین المللی، سیگنال‌هایی که از سوی مقامات واشنگتن دریافت می‌شود، نشان دهنده این است که نیرو‌های آمریکایی از ادامه حضور خود در عراق و سوریه اطمینان دارند و هیچ نشانه‌ای از عقب نشینی و خروج از عراق و سوریه مانند آنچه در افغانستان اتفاق افتاد، دیده نمی‌شود.

چندی پیش منابع نزدیک به شبه نظامیان قسد (نیرو‌های سوریه دموکراتیک) اعلام کردند نظامیان آمریکا درحال عقب‌نشینی از عراق به سوریه اند. همچنین نظامیانی که در عراق در الشدادی مستقر بودند به الحسکه و دیرالزور سوریه اعزام شده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین