کد خبر: ۲۹۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
تجربه سفر به کشور امارات را دارید؟ در سفری که داشتید چه چیزهایی را همراه خود بردید و چه الزاماتی را قبل و هنگام سفر رعایت کردید؟
ناطقان: تجربه سفر به کشور امارات را دارید؟ در سفری که داشتید چه چیزهایی را همراه خود بردید و چه الزاماتی را قبل و هنگام سفر رعایت کردید؟ اصلاً وقتی برای سفر به امارات برنامه‌ریزی می‌کردید، چه چیزهایی برای شما اولویت داشت؟ بهترین زمانی که برای سفر خود انتخاب کردید، چه اوقاتی از سال بود؟ اینها همه سؤال‌ها و ملزوماتی است که بهتر است قبل از هر سفری به آنها توجه کنید، خصوصاً اگر مقصدتان کشور امارات باشد. در ادامه این مطلب همراه ما بمانید تا درباره ملزومات سفر به امارات با شما صحبت کنیم.

ملزومات سفر به امارات چیست؟



دریافت ویزا

یکی از مهم‌ترین ملزوماتی که قبل از سفر به امارات باید در نظر داشته باشید، دریافت ویزا است. بر اساس هدفی که دارید باید برای دریافت ویزا اقدام کنید. دبی چهار نوع ویزا دارد که هرکدام از این ویزاها مدت‌زمان اعتبار مشخصی دارند:

    ویزای توریستی دبی
    ویزای تحصیلی دبی
     ویزای کار دبی
     ویزای ترانزیت

هرکدام از این ویزاها هم شرایط و ویژگی‌های خود را دارند که باتوجه‌به هدف سفرتان، باید برای ویزای مرتبط اقدام کنید.
رزرو بلیط هواپیما

بعد از دریافت ویزا، نوبت به رزرو بلیط هواپیما خواهد رسید. برای این کار می‌توانید از طریق سایت فلایتیو بلیط هواپیما دوبی را تهیه و زمان و روز سفرتان را مشخص کنید.

بهترین زمان برای سفر به دبی از اوقاتی است که هوا نسبتاً متعادل است و با گرمای شدید تابستانی امارات مواجه نمی‌شوید. معمولاً توصیه می‌کنند سفر به این کشور را در فصل پاییز و زمستان برنامه‌ریزی کنید. در این فصول از سال دمای هوای دبی بین ۱۲ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. نه خبری از گرمای طاقت‌فرسایی بیابانی دبی است، نه آن‌قدر سوز و سرمای استخوان‌سوز دارد که نیاز باشد چمدان سفرتان را با لباس‌های گرم سنگین کنید.

روزهای پایانی سال هم جشنواره‌های خرید و تخفیف‌های هیجانی در مراکز خرید دبی برگزار می‌شود که یک موقعیت بسیار خوب برای خرید است. می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین برندهای جهانی را در این فروشگاه‌ها پیدا کنید و یک خرید به‌صرفه و بی‌نظیر داشته باشید.

ملزومات سفر به امارات چیست؟
وسایل لازم برای سفر به امارات

قبل از اینکه چمدان سفر خود را ببندید، لازم است درباره آب‌وهوا و شرایط امارات اطلاعات کسب کنید تا بتوانید متناسب با آن شرایط، وسایل ضروری سفر را بردارید. برای مثال هنگام برداشتن وسایل حتماً این را در نظر داشته باشید که امارات و به‌خصوص دبی، یک منطقه گرمسیری و آفتاب‌گیر است و روزهای آن آفتاب سوزان و تندی دارد. حتماً کرم ضدآفتاب با بالاترین spf و محافظت را همراه خود ببرید و باتوجه‌ به مدل ضدآفتابتان، حتماً روزی چند بار از آن استفاده کنید.

لباس‌های مناسب فصل، تابستانی یا نهایتاً پاییزی با خود ببرید. حتی اگر خودتان در یک کشور سردسیر زندگی می‌کنید، در دبی نیازی به پالتو و لباس‌های ضخیم ندارید. عینک آفتابی، کلاه آفتابی، مواد ضدعفونی‌کننده و تمهیدات بهداشتی شخصی و عمومی را حتماً همراه خود داشته باشید. می‌توانید حتی قبل از سفر یک چک‌لیست وسایل ضروری آماده کنید و با درنظرگرفتن چیزهایی که برای سفر به دبی لازم دارید، این وسایل و چک‌لیست را آماده کنید.
تماس‌های ضروری

هنگامی که خرید بلیط هواپیما خارجی خود را به مقصد دبی انجام می‌دهید، شماره‌های ضروری و مهمی که در طول سفر نیاز دارید را هم از اینترنت جست‌وجو و یادداشت کنید. به‌هرحال سفر هزاران اتفاق غیر پیش‌بینی‌شده دارد، بد نیست اگر لیست شماره‌های اضطراری دبی را همراه خودتان داشته باشید. برای اینکه کار را برایتان راحت‌تر کنیم، ۴ شماره ضروری را که حتماً باید در دبی همراه خود داشته باشید را در ادامه ذکر می‌کنیم:

    پلیس: ۹۹۹
    آمبولانس: ۹۹۸
    آتش‌نشانی: ۹۹۷
    پلیس نیرو دریایی: ۹۹۶

ملزومات سفر به امارات چیست؟
کسب اطلاعات درباره محل اقامت

هنگام رزرو هتل، بهتر است درباره محل هتل، جاذبه‌ها و امکاناتی که به آن نزدیک است هم اطلاعات کسب کنید. ببینید محل اقامت شما چقدر تا مرکز شهر فاصله دارد، چه وسایل حمل‌ونقل عمومی در محدوده هتل در دسترس است و چطور از فرودگاه می‌توان به هتل رسید. حتی اگر از طریق یک نقشه سه‌بعدی، نگاهی به اطراف هتل بیندازید و چند آدرس مرتبط را هم بررسی کنید، کمکتان می‌کند تا راحت‌تر به هتل برسید و شناخت بیشتری درباره محل اقامتتان داشته باشید.
آداب معاشرت را یاد بگیرید

شما به هر کشوری که سفر کنید، نماینده مردم کشور ایران هستید. بد نیست قبل از سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ و آداب معاشرت مردم امارات کسب کنید و کمی مطالعه داشته باشید. اگرچه دبی یک شهر توریستی و مدرن است، اما به‌هرحال دانستن این اطلاعات کمک می‌کند تا سفر دلچسب‌تری داشته باشید.

امارات یک کشور اسلامی است و قوانین اسلامی هم در مجامع عمومی آن رعایت می‌شود. پس سعی کنید این نکته را در نظر داشته باشید. قسم خوردن و اشاره به اشخاص مذهبی هم در فرهنگ اسلامی کشور امارات اصلاً پسندیده نیست و ممکن است برای شما مشکلات مختلفی ایجاد کند.

درباره طرز لباس پوشیدن هم محدودیت‌های خاصی وجود ندارد، اما به‌هرحال بهتر است طوری لباس بپوشید که احساس ناخوشایند یا نگاه نامناسبی را به خودتان جلب نکنید. اگر از مسجد یا خانه‌ای هم بازدید می‌کنید، بهتر است پوشش متناسب با آن فضا را داشته باشید و کفش‌هایتان را حتماً بیرون بیاورید. هیچ‌کدام از امکان مقدسه و حتی خانه مردم محلی، پوشیدن کفش خوشایند نیست. نگران زبان و صحبت‌کردن در دبی و کشور امارات هم نباشید. خصوصاً در دبی که بیشترین زبانی که صحبت می‌شود همان انگلیسی است و زبان عربی آن‌چنان رایج نیست.
سفر به امارات با فلایتیو

اگر قصد سفر به کشور امارات را دارید و دیدن شهر دبی را در لیست سفرهای آینده خود قرار داده‌اید، با مراجعه به سایت فلایتیو می‌توانید ارزان‌ترین و بهترین بلیط هواپیما دبی را پیدا کنید. فقط کافی است وارد سایت شوید، به صفحه پروازهای تهران دبی بروید و از میان انبوه پروازهای مختلفی که توسط ایرلاین‌های ایرانی انجام می‌شود، پرواز مناسبتان را انتخاب و رزرو کنید. فلایتیو وب‌سایتی کاربردی سفر است که دست شما را برای انتخاب بهترین بلیط باز می‌گذارد. متنوع‌ترین ساعات پروازی و پشتیبانی بین‌المللی حین سفر را از فلایتیو بخواهید. همچنین می‌توانید بلیط هواپیما چارتر و سیستمی را از فلایتیو، بزرگ‌ترین فروشنده پرواز خارجی بخرید و مطمئناً باشید ما در کنار شما هستیم تا بهترین پرواز را تجربه کنید. شما هم عضوی از خانواده بزرگ فلایتیو باشید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین