کد خبر: ۲۹۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
نمایندگان پارلمان قرقیزستان ساختار جدید این نهاد قانونی را تصویب کردند.
ناطقان: نمایندگان دوره هفتم پارلمان قرقیزستان در جلسه‌ای ساختار پارلمان را به صورت 8 کمیته و 3 نایب سخنگو به تصویب رساندند.

برای ساختار جدید پارلمان، 72 نماینده رای موافق و 4 نماینده رای مخالف دادند.

اکنون 3 نایب سخنگو و 8 کمیسیون در پارلمان وجود دارد، از جمله کمیته امور بین الملل، دفاع و امنیت؛ کمیته مجتمع سوخت و انرژی، استفاده از خاک زیرین و سیاست صنعتی؛ کمیته قانون اساسی، ساختار دولتی، مسائل و مقررات قضایی و حقوقی؛ کمیته سیاست‌های مالی و اقتصادی؛ کمیته سیاست اجتماعی، آموزش، فرهنگ، علم، سلامت، ورزش و سیاست جوانان؛ کمیته اجرای قانون، مبارزه با جرم و جنایت و مبارزه با فساد؛ کمیته حمل و نقل، ارتباطات، معماری، ساخت و ساز؛ کمیته سیاست ارضی، منابع آب و توسعه منطقه‌ای.

یاد آوری می‌شود که در 28 نوامبر سال گذشته در قرقیزستان انتخابات پارلمانی دوره هفتم برگزار شد. در این انتخابات 88 نماینده انتخاب شدند و در 28 دسامبر آغاز به کار کردند و به عنوان سخنگوی پارلمان «تالانت مامیت اف» را برگزیدند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین