کد خبر: ۲۹۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
مدیر اطلاعات بانکی بانک مرکزی گفت: بخشنامه مربوط به اعتبار سنجی ارائه تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده و آن‌ها موظفند اعتبار سنجی را اخذ کنند و در پرونده‌ها ثبت کنند.
ناطقان: صادقی  گفت: روش‌هایی که اعتبارسنجی در آن اخذ می‌شود بر اساس آن‌ها یک امتیازی به آن‌ها داده می‌شود؛ نحوه رفتار فرد در گذشته و باز پرداخت اخذ شده از جمله مواردی است که بر اساس آن بانک‌ها تصمیم می‌گیرند میزان وثایقی که دریافت می‌شود به چه میزان باشد.

او گفت: تا یک سطحی از تسهیلات که تحت عنوان رتبه‌ای است یعنی احتمال عدم باز پرداخت تسهیلات خیلی کم است. اخیرا با بانک‌ها جلساتی برگزار شد که شرایطی فراهم شود که وثایقی حداقلی باشد و بانک‌ها برای رتبه‌هایی وثایقی اخذ نکنند. برای دریافت فرآیند دست چک یک اقدام لحظه‌ای وجود دارد. اعتبار سنجی بررسی یک رفتار است.

اعتبارسنجی یک رویکرد علمی مبتنی بر دانش بانکداری و علم آمار است. در این رویکرد اطلاعات وضعیت جاری و سابقه ای متقاضی تجزیه و تحلیل می گردد و امتیاز اعتباری وی محاسبه می شود. امتیاز اعتباری بیانگر میزان ریسک اعتبار سنجی مشتریان در بازپرداخت تعهداتش است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین