کد خبر: ۳۰۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
سویه اومیکرون به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان است. در حالی که این سویه لزوماً باعث از دست دادن حس بویایی یا چشایی نمی شود، تشخیص علائم آن برای افراد دشوار است.
ناطقان: به نقل از زی نیوز، طبق گزارش محققان دانشگاه کالج لندن، دو علامت اصلی سویه اومیکرون، آبریزش بینی و سردرد است.

«ایرن پترسون»، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه کالج لندن، می‌گوید: «آبریزش بینی و سردرد علائم بسیاری از عفونت‌ها هستند، اما می‌توانند علائم کرونا یا اومیکرون نیز باشند. اگر آنها را دارید، باید آزمایش کووید بدهید.»

پروفسور پترسون در ادامه می‌افزاید: «حدود ۲۰ علامت اومیکرون تاکنون گزارش شده است. مهمترین آنها دو مورد فوق الذکر است. اگر این علائم را احساس نمی‌کنید به این معنی نیست که از اومیکرون در امان هستید. مطالعه‌ای که تاکنون بر روی این سویه جدید انجام شده نشان داده است که پنج علامت برجسته آن شامل آبریزش بینی، سردرد، ضعف بدن، عطسه و گلودرد است.»

به غیر از این موارد، سایر علائم در ۲۰ مورد اصلی شامل صدای خشن، لرز، عرق کردن، سرگیجه، حذف وعده‌های غذایی و احساس خستگی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین