کد خبر: ۳۰۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ورزش، حتی اگر در دوران پیری انجام شود، اثرات مفیدی برای انسان دارد.
ناطقان: جدید‌ترین مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد ورزش نه تنها باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسید، بلکه در سطح اپی ژنتیکی نیز تاثیرگذار است.

مزایای ورزش مانند افزایش قدرت استخوان‌ها و عضلات، بهبود تحرک و استقامت و کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت و فشار خون بالا ثابت است.

علم پشت این موضوع به یک فرآیند بیولوژیکی به نام متیلاسیون DNA وابسته است. محققان متیلاسیون را به عنوان فرآیندی توصیف می‌کنند که در آن دسته‌هایی از اتم‌ها، به نام گروه‌های متیل، خود را به خارج از ژن‌ها می‌چسبانند و احتمال روشن شدن ژن‌ها را کم و بیش افزایش می‌دهند و پروتئین‌های خاصی تولید می‌کنند.

با افزایش سن بدن، متیلاسیون DNA یا حتی هایپرمتیلاسیون در مکان‌های پروموتر روی ژن‌های ماهیچه افزایش می‌یابد.

«کوین موراک»، سرپرست تیم تحقیق، گفت تغییرات متیلاسیون DNA در طول عمر به شکلی سیستماتیک اتفاق می‌افتد، تا جایی که می‌توانید DNA یک فرد را از یک نمونه بافتی مشخص نگاه کنید و با دقت مناسب سن واقعی آن‌ها را پیش‌بینی کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین