کد خبر: ۳۰۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
انتشار آمار تکان دهنده جان باختن بیش از ۱۰۰ هزار شهروند آمریکا در سال ۲۰۲۱ برای دومین سال پیاپی از بیماری قند "دیابت"، موجب درخواست های کارشناسان برای بسیج امکانات دولت فدرال شده است
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز؛ هم زمان با انتشار این آمار، هیئتی متشکل از کارشناساسان از کنگره ایالات متحده خواستار بازنگری و بررسی دوباره اقدامات مراقبتی بیماران دیابتی و پیشگیری از این بیماری شامل توصیه هایی برای فراتر رفتن از وابستگی به مداخله صرف پزشکی و دارویی شده اند.

گزارش منتشر شده در ماه جاری (ژانویه) خواستار تغییرات گسترده در سیاست گذاری ها برای ریشه کنی همه گیری دیابت مانند تبلیغ مصرف خوراکی های سالم تر، تضمین مرخصی با حقوق برای مادران در دوره بارداری، افزایش مالیات وعوارض بر نوشابه های دارای شکر و گسترش دسترسی به امکانات اسکان برای شهروندان و موارد دیگر شده است.  

بیماری قند در سال ۲۰۱۹ هفتمین عامل اصلی مرگ در ایالات متحده بود و جان بیش از ۸۷ هزار تن را گرفت که نشانگر شکست درازمدت برای رویارویی با این بیماری است که بسیاری دیگر از شهروندان را در برابر حمله همه گیری کووید – ۱۹ آسیب پذیری و موانع تازه ای برای دسترسی بیماران قندی به درمان، ایجاد کرد.

براساس تحلیل رویترز از داده های گردآوری شده توسط مرکز مهار و پیشگیری از بیماری آمریکا "سی دی سی"، آمار تلفات شهروندان ایالات متحده از دیابت از سال ۲۰۱۹ به این سو به سرعت افزایش یافته، به گونه ای که در ۲ سال اخیر از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشته که بی سابقه به شمار می رود.  

مرگ و میر ناشی از بیماری های مرتبط با دیابت در ۲۰۲۰ به میزان ۱۷ درصد و در ۲۰۲۱ به میزان ۱۵ درصد در مقیاسه با سطح پیش از همه گیری ویروس کرونا در ۲۰۱۹، بالارفته است.

این آمار شامل مرگ ومیرهای مستقیم ناشی از کووید – ۱۹ نمی شود.  

بر اساس ارزیابی رویترز؛ دیابت یک مشکل عمده سلامت همگانی در ایالات متحده به شمار می رود به گونه ای که شمار شهروندان دچار این بیماری در چند ۱۰ ساله گذشته به صورت انفجاری، افزایش یافته و دوره درمان بیماری آنها حتی با وجود افزایش هزینه ها برای درمان های تازه، دشوارتر شده است. همه گیری برای افراد دچار دیابت، مرگبار بوده به گونه ای که افراد دچار دیابت کنترل نشده ۲ برابر دیگران در معرض خطر مرگ از کووید قرار دارند.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین