کد خبر: ۳۰۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
رئیس‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) در دیدار با نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد که قصد دارد ایده مسکو در مورد تضمین‌های امنیتی از آمریکا و چگونگی پیشرفت در این روند را به او اعلام کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه خطاب به «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان گفت:‌ برای من بسیار مهم است که در زمینه امنیت با شما تبادل نظر کنم. مشخص است که ما پیشنهادهای خود را درباره تعهدات کتبی در این زمینه به ایالات متحده ارسال کردیم. خوشحال خواهم شد که در مورد چگونگی توسعه این فرآیند به شما توضیح دهم.

پوتین همچنین ادامه داد: روسیه انتقال فناوری برای تولید واکسن اسپوتنیک لایت به مجارستان را مدنظر دارد. با وجود محدودیت‌ها تلاش می‌کنیم تا در کنار یکدیگر به مبارزه با این ویروس بپردازیم. ما بیش از پنج میلیون دوز واکسن کرونا به مجارستان دادیم و شما برای واکسن کرونای "اسپونتیک لایت" ثبت‌نام کردید.

اوربان نیز گفت که برنامه‌ای برای ترک سمتش ندارد و قصد دارد تا در انتخابات آوریل ۲۰۲۲ پیروز شود و با روسیه سال‌های سال همکاری داشته باشد. او در نشست با پوتین گفت: این دوازدهمین نشست ماست. تقریبا بسیاری از همتایانمان در اتحادیه اروپا از سمت‌هایشان رفته‌اند. صادقانه بگویم که برنامه‌ای برای رفتن ندارم. انتخابات آوریل است و من قصد دارم پیروز شوم، بنابراین من یک فرض منطقی دارم که ما یکدیگر را ظرف دو سال آینده ببینیم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین به نخست وزیر مجارستان گفت:‌ ما با هر کسی که نخست وزیر مجارستان شود، همکاری می‌کنیم اما شما به نفع مردم روسیه و مجارستان کارهای زیادی انجام داده‌اید و امیدواریم که این کار ادامه یابد.

اوربان نیز گفت:‌ هیچ مقام ارشد اروپایی به دنبال جنگ نیست و مجارستان هم خواهان توافق‌های صلح است. در خصوص مسائل امنیتی، البته تاکید کنم که این هیجان‌انگیزترین موضوع است، چون سفر امروز من به نوعی یک ماموریت صلح هم هست و من می‌خواهم اطمینان خاطر دهم که حتی یک رهبر در اتحادیه اروپا و عضو آن خواهان جنگ نیست. ما خواستار یک راهکار سیاسی هستیم.

در همین حال کاخ کرملین از تماس تلفنی پوتین با نخست‌ وزیر ایتالیا و تبریک او بابت انتخاب مجدد سرجیو ماتارلا در مقام ریاست جمهوری ایتالیا خبر داد. پوتین و ماریو دراگی، نخست‌ وزیر ایتالیا توافق داشتند که باید گام‌های مستحکمی از سوی کی‌یف برای اجرای توافق‌های مینسک برداشته شود. این مقام‌ها همچنین به تفصیل درباره تضمین‌های امنیتی الزام‌آور حقوقی که روسیه می‌خواهد، به رایزنی پرداختند. براساس اعلام کرملین، پوتین بار دیگر بر آمادگی روسیه برای تضمین تامین باثبات گاز طبیعی کشورش به ایتالیا تاکید کرد.

ریاست جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد، پوتین به ماریو دراگی درباره رویکرد مسکو به تضمین‌های امنیتی توضیح داده و بر اهمیت رعایت اصل عدم تفکیک امنیتی تاکید کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین