کد خبر: ۳۰۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
در مدت ۱۲ روز بازگشایی آب بالغ بر ۵۴ میلیون متر مکعب برای کشاورزی شرق اصفهان از سد زاینده رود رها سازی می‌شود.
ناطقان: محمد رضایی عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: زمان رسیدن آب به کلانشهر اصفهان حدود ۴۸ ساعت است و سه روز نیز زمان می‌برد تا آب به اراضی شرق اصفهان برسد.

به گفته رضایی مقرر شده ورودی نهرها و مادی‌ها به منظور عبور حداکثری و بدون هدررفت آب بسته شود و هیچ بخش دیگری مانند صنعت حق برداشت از حق آبه کشاورزان را ندارد.

بر اساس توافق انجام شده با کشاورزان و باغداران غرب استان، رهاسازی آب در این موعد مختص کشاورزان شرق اصفهان است و قرار شده در زمان دیگری آب برای غرب استان اصفهان اختصاص یابد.

اصفهان خشکسالی کم‌سابقه‌ای را در نیم‌قرن اخیر سپری می‌کند، رودخانه زاینده‌رود که در ۲ دهه اخیر از سد چم آسمان در شهرستان لنجان واقع در غرب استان تا تالاب گاوخونی به دفعات خشکانده و از مهر سال ۹۹ تاکنون نیز این موضوع باز هم تکرار شد.

زاینده‌رود که به طول افزون بر ۴۵۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران به شمار می‌رود.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین