کد خبر: ۳۰۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
انگلیس در پاسخ به تنش‌های روسیه با اوکراین و کشورهای بالتیک، حدود ۸۵۰ سرباز را به استونی اعزام خواهد کرد. این سربازان مکمل گروه جنگی ۱۲۰۰ نفری ناتو به رهبری انگلیس خواهند بود که از قبل در این کشور مستقر هستند.
ناطقان: به نوشته تایمز، راس آلن، سفیر انگلیس در استونی گفت: "برنامه ما این است که اولین سربازان در این ماه - در فوریه" وارد شوند. آلن گفت که یک هنگ بریتانیایی که در حال حاضر در آلمان مستقر است به استونی منتقل خواهد شد. "آنها اکنون آماده می شوند. و این حدود ۸۵۰ سرباز است، مانند یک گروه رزمی که در حال حاضر در استونی داریم."

مارتین هرم، رئیس نیروهای دفاعی استونی، گفت که نیروهای  انگلیسی به تاپا، شهری در فاصله یک ساعتی از تالین، پایتخت استونی، که بقیه گروه جنگی ناتو در آن مستقر هستند، اعزام خواهند شد.

سفیر انگلیس گفت که گروه نبرد تقویت شده برای مانور نظامی Siil (جوجه تیغی) در استونی باقی خواهد ماند.

نیروهای دفاعی استونی از اواسط ماه مه تا اوایل ژوئن یک رزمایش دسته جمعی به نام Siil را برگزار خواهند کرد. Siil ۲۰۲۲ یکی از بزرگترین رزمایش های نظامی است که پس از اشغال شوروی در استونی برگزار شد و آمادگی رزمی و توانایی واکنش ارتش را در چارچوب بین المللی آزمایش خواهد کرد. با این حال، سفیر این موضوع را رد نکرد که نیروهای اضافی بریتانیا مدت بیشتری در آنجا بمانند.

آلن گفت: ما با شریک استونیایی خود ارزیابی خواهیم کرد و این بستگی به این دارد که وضعیت امنیتی در منطقه ما در آینده چقدر جدی باشد.

نیروهای انگلیسی از سال ۲۰۱۷ در استونی مستقر هستند بریتانیا نیروهای خود را از آوریل ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از گروه نبرد چند ملیتی ناتو در استونی مستقر کرده است که در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ سرباز دارد. حدود ۸۵۰ پرسنل بریتانیایی به طور مداوم در کنار نیروهای دانمارکی، فرانسوی و کشور میزبان استونی در حال چرخش هستند.

استونی و انگلیس سابقه طولانی در همکاری در امور دفاعی دارند. ناوگان انگلیس در طول جنگ استقلال استونی در سال ۱۹۱۸ نقش مهمی ایفا کرد و اسلحه، غذا و سوخت را به استونی آورد که در آستانه تسلیم شدن در برابر مبارزه با روسیه تحت رهبری بلشویک‌ها بود. در هزاره جدید، سربازان استونیایی در کنار انگلیسی‌ها در عراق و افغانستان خدمت می‌کردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین