کد خبر: ۳۰۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
منابع خبری از برگزاری رزمایش زرهی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با هدف حفظ آمادگی رزمی خبر دادند.
ناطقان: منابع خبری از برگزاری رزمایش زرهی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با هدف حفظ آمادگی رزمی و استفاده از تجارب نبرد دوم قره باغ خبر دادند.

خبرگزاری «نیوز آرمنیا»  روز شنبه در این زمینه به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نوشت که ارتش جمهوری آذربایجان در حال برگزاری رزمایش زرهی با مشارکت انواع تانک‌ها، خوردوهای زرهی نیروهای خود است. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تاکید کرده است که این تمرین‌ها با هدف خفظ آمادگی رزمی برگزار می‌شود.

خبرگزاری «ترند نیوز» نیز این رزمایش را به عنوان بخشی از دوره آموزشی جدید با لشکرهای پیاده و گردان‌های تانک ارتش جمهوری آذربایجان مطابق با برنامه آموزشی رزمی سال ۲۰۲۲ عنوان کرد که طی آن نیروهای شرکت کننده با حفظ مواضع موارد تمرین شده را در عرصه تمرینی به اجرا می‌گذارند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که این رزمایش با  روش‌های نوین مدیریتی و با در نظر گرفتن تجربیات رزمی به دست آمده در طول جنگ دوم قره باغ برگزار می‌شود.

رزمایش زرهی ارتش جمهوری آذربایجان

در این رزمایش خودروهای زرهی خودروهای زرهی در مناطق صعب العبور و در شرایط واقعی جنگی اقدام به شلیک می‌کنند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به دلیایل امنیتی به مکان برگزاری این رزمایش و نوع تسلیحات هیچ اشاره‌ای نکرده است.

یک رسانه آمریکایی اخیرا نوشت که جمهوری آذربایجان ممکن است نیروی هوایی کوچک خود را در آینده با خریدهای مقرون به صرفه از کشورهای همسایه ترکیه و گرجستان گسترش دهد. شایعات و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه باکو ممکن است جنگنده «جی‌اف-۱۷ تاندر» را از پاکستان خریداری کند، وجود دارد.

پیشتر رسانه‌ها گزارش دادند که جمهوری آذربایجان قصد خرید جنگنده  از پاکستان را دارد.   سرهنگ «مهمان نوروزوف»،  وابسته نظامی سفارت جمهوری آذربایجان در اسلام آباد  علاقه باکو به خرید این جنگنده‌ها را تایید کرد.


باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن جاده و گذرگاه‌های ارتباطی حل نشده است.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین