کد خبر: ۳۰۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
نزدیک به ۱۰ هزار تن از کارگران متروی لندن آماده اعتصاب به همراه دیگر اعضای اتحادیه راه آهن، دریانوردی و ترابری هستند که پایتخت انگلیس را به مدت ۲۴ ساعت به تعطیلی خواهد کشاند.
ناطقان: به نقل از روزنامه میرور؛ این کارگران همزمان با نگرانی ها از کاهش بودجه ترابری لندن شامل متروی این شهر، خواستار دریافت تضمین های شغلی، دستمزد، بازنشستگی و شرایط کاری هستند.

اتحادیه راه آهن، دریانوردی و ترابری انگلیس در حالی اعلان کرده که نزدیک به ۱۰ هزار عضو آن آماده دست کشیدن از کار در روزهای اول و سوم مارس (۱۰ و ۱۲ اسفند ماه) هستند، که تنها چند هفته از بازگشت حضوری کارگران و کارمندان به سازمان ها و ادارات در پی حذف محدودیت های کووید ۱۹ می گذرد.

این اتحادیه کارگری، دولت و مقام های لندن را به ایجاد عمدی بحران مالی ساختگی در سامانه متروی لندن، برای کاهش بودجه آن متهم می کنند که موجب کاهش شدید مشاغل، خدمات، و ایمنی و تهدید شرایط کاری و بازنشستگی کارگران خواهد شد.

کارگران جمع آوری زباله و رفتگران گلاسکو نیز روز ۱۰ آبان ماه همزمان با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از سران کشورهای جهان در این شهر برای برگزاری نشست آب و هوایی، به علت اختلاف نظر میان اتحادیه پاکبانان و شورای شهر، دست از کار کشیدند.

تصمیم پیشین کارگران نظافت شهری برای اعتصاب در روز جمعه، در پی پیشنهاد افزایش دستمزد شورای شهر، لغو شد و اتحادیه پاکبانان اعلان کرد که اعتصاب به مدت ۲ هفته برای مشاوره با اعضای این نهاد، تعلیق می شود، اما در پی شکست مذاکرات در یکشنبه شب، تصمیم به اجرای اعتصاب گرفته شد.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین