کد خبر: ۳۰۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، پکن را به خاطر اقداماتش در دریای چین جنوبی و تبدیل شدن به "بزرگ‌ترین غارتگر سرزمین در تاریخ"، متهم کرد.
ناطقان: به نوشته روزنامه دیلی میل، پکن ادعا می‌کند که اکثریت آب‌های این منطقه متعلق به او است و از طرفی افزایش حضور نظامی چین و افزایش رزمایش‌ها در این منطقه باعث هشدار و خشم متحدان آمریکا و همچنین مقامات آمریکایی در داخل شده است.

«اچ.آر. مک‌مستر»، ژنرال بازنشسته و مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس درخصوص "تهاجم" روزافزون چین هشدار داد.

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در حال حاضر در پکن با حضور آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، دانمارک، استونی، لیتوانی که همگی این بازی‌ها را به دلیل "نقض حقوق بشر" در چین، بایکوت دیپلماتیک کرده‌اند، در حال برگزاری است.

این ژنرال بازنشسته که طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در کاخ سفید و هنگام ریاست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا خدمت می‌کرد، در مصاحبه روز یکشنبه خود باری دیگر اشاره کرد که چین در حال تلاش برای "گسترش ادعای خود" درخصوص دریای چین جنوبی است و جزایر این منطقه را برای انجام و پیگیری هدف خود "مسلح" می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر، آن‌ها برخی از کشتی‌های نیروی دریایی خود را در گارد ساحلی رنگ می‌کنند تا درواقع بتوانند ادعای "بزرگترین غارتگر سرزمین در تاریخ و در دریای چین جنوبی" را داشته باشند.

مک‌مستر "نقض حقوق بشر در چین" را محکوم کرد و هشدار داد که این کشور با "سرعت نگران کننده‌ای" در حال گسترش قلمرو خود در دریای چین جنوبی است.

وی افزود: و البته تایوان احتمالا "خطرناک‌ترین نقطه اشتعال" است و ما همچنین مشاهده کرده‌ایم که چین درخصوص تایوان تا چه اندازه "تهاجمی" رفتار کرده است.

مک‌مستر گفت: چین در حال حاضر "تهاجمی‌تر" از قبل شده است. مشاهده کرده‌اید که آن‌ها چگونه به بخش‌های مختلف اقتصاد وارد شده‌اند و همچنین به "نسل کشی" در سین‌کیانگ، "خاموشی و سرکوب" آزادی بشر در هنگ کنگ و "آزار و اذیت" خبرنگاران ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به گزارش‌های روزهای اخیر مبنی بر اینکه دولت چین هم‌زمان با اینکه گروه‌های حقوق بشر نگران هستند که مبادا شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین، از بازی‌های المپیک به عنوان ابزار و وسیله‌ای برای تبلیغات خود استفاده کند، عنوان داشت، این کشور در حال سرکوب فعالانی است که "متهم به برگزاری تظاهرات در پکن" هستند.

مک‌مستر در نهایت افزود: هر شخصی که ممکن است در طول بازی‌های المپیک از دولت چین انتقاد کند، تهدید یا زندانی شده است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین