کد خبر: ۳۰۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
رییس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: در حال حاضر بیش از هشت میلیون نفر جمعیت روستایی در ۱۳ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و ۱۵ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار درگیر با تنش آبی هستند.
ناطقان: «میثم جعفرزاده» صبح امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو با حضور رییس جمهوری در حوزه ستادی این وزارتخانه افزود: اگر قرار بود طبق سال‌های اخیر کار انجام شود قطعا ده‌ها سال برای آبرسانی به مناطق محروم طول خواهد کشید.

وی از آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۷ هزار و ۱۳۸ روستا با جمعیت بیش از سه میلیون نفر در مدت ۳۰ ماه و با برآورد اعتباری ۱۹ هزار میلیارد تومان از طریق عقد قرارداد با قرارگاه امام حسن خبر داد.

رییس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: امروز عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی و جهادی در هفت هزار و ۱۳۸ روستای سراسر کشور و به صورت نمادین در ۵ استان از کل کشور شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع دولت سیزدهم با هدف رفع نیازهای ضروری و ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی از خدمات آب شرب و بهداشتی، تقویت روحیه جهادی و مشارکت مردمی در امر مقدس آبرسانی ماموریت ویژه‌ای تعریف شد.

وی شورای جهاد آبرسانی را متشکل از خبرگان و متخصصان حوزه آب، خیرین حوزه آبرسانی، نهادهای مردمی و کمک‌رسان کشور و گروه‌های جهادی برشمرد و گفت: با تشکیل جلسه برای گروه‌ها و صدور احکام ویژه، کار در مرحله ابتدایی به پایان رسید و اقدام های جهادی وارد مرحله اجرایی شده است.

رییس مرکز جهاد آبرسانی با بیان اینکه در ذیل شورای جهاد آبرسانی، مرکز جهاد آبرسانی در وزارت نیرو با ماموریت ویژه در حوزه آبرسانی در مناطق محروم شروع به‌کار کرد، گفت: با استفاده از ظرفیت قانون بودجه که در سال ۱۴۰۰ بود تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) امضا و ساماندهی گروه‌های جهادی در مجموعه وزارت نیرو و تشکیل مجمع خیرین آبرسان کشور انجام شد.

جعفرزاده گفت: کار با برخی از روستاها با اولویت‌بندی روستاهایی که فاقد منابع تامین آب بودند، برخی روستاهایی که دارای منابع آب ناپایدار بودند و برخی روستاهایی که دارای منبع آب ولی فاقد کیفیت یا روستاهایی که دارای منبع تامین آب و فاقد شبکه توزیع بودند، آغاز شد.

وی اجرای ۹ هزار و ۷۰ کیلومتر خط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه آب روستایی به طول ۱۱ هزار کیلومتر، تامین آب به ظرفیت ۶ هزار و ۲۱۶ لیتر در ثانیه، احداث یک هزار و ۱۲۶ باب مخزن به ظرفیت ۳۹۴ هزار و ۶۰۰ مترمکعب و احداث ۴۴۹ باب ایستگاه پمپاژ را به عنوان جزئیات پروژه‌ها عنوان کرد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین