کد خبر: ۳۰۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
مشاور امنیت ملی آمریکا؛
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا مشاور امنیت ملی دولت بایدن با بیان اینکه ما در هر صورت آماده هستیم، ادعا کرد: ما آماده دیپلماسی مبتنی بر نتیجه که به نگرانی های آمریکا و روسیه و اروپا رسیدگی می کند، هستیم. ما همچنین آماده ایم تا به صورت قاطع به همراه متحدان آمریکا به تصمیم احتمالی روسیه برای اقدام نظامی پاسخ دهیم.
ناطقان: مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری ادعا کرد طبق ارزیابی های ما این حمله می تواند در طول بازی‌های المپیک زمستانی پکن رخ دهد.


آمریکا از توهم حمله روسیه به اوکراین عقب‌نشینی کرد


جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته از آمریکایی‌های ساکن اوکراین خواست تا این کشور را ترک کنند و امروز نیز آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در ملبورن استرالیا به سر می‌برد،ادعا کرد که حمله روسیه به اوکراین ممکن است پیش از خاتمه بازی‌های المپیک زمستانی پکن (ظرف چند روز آینده) انجام شود.

 مشاور امنیت ملی دولت بایدن با بیان اینکه ما در هر صورت آماده هستیم، ادعا کرد ما آماده دیپلماسی مبتنی بر نتیجه که به نگرانی های آمریکا و روسیه و اروپا رسیدگی می کند، هستیم. ما همچنین آماده ایم تا به صورت قاطع به همراه متحدان آمریکا به تصمیم احتمالی روسیه برای اقدام نظامی پاسخ دهیم.

سالیوان تهدید کرد پاسخ ما شامل تحریم‌های شدید اقتصادی خواهد بود که به صورت مشترک از سوی اتحادیه اروپا، انگلیس، کانادا و سایر کشورها وضع خواهند شد.

نشست مجازی بایدن با متحدان برای هماهنگی رویکرد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز جمعه یک کنفرانس ویدئویی با متحدان مهم و اصلی برای هماهنگی رویکرد در مقابل این بحران برگزار کرد.

به گفته سالیوان، در این نشست مجازی، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا، لهستان، رومانی، دبیرکل ناتو و نمایندگان اتحادیه اروپا حضور داشتند.

وی ادعا کرد ما به یک اتحاد بی سابقه رسیده ایم. اگر روسیه پیش برود، قدرت و نفوذ قدیمی آن تضعیف خواهد شد و با یک جامعه فراآتلانتیک مصمم تر مواجه خواهد شد.
 

آمریکایی‌های اوکراین ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده این کشور را ترک کنند

 مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: می خواهم صریح بگویم، هر آمریکایی در اوکراین باید هر چه زودتر ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده این کشور را ترک کند. بدیهی است که نمی توانیم آینده را پیش بینی کنیم.

سالیوان با بیان اینکه ما دقیقا نمی دانیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد، ادعا کرد اما اکنون خطر به اندازه کافی زیاد است و تهدید به اندازه کافی فوری است.

مشاور امنیت ملی دولت بایدن مدعی شد اگر حمله روسیه به اوکراین انجام شود، احتمالا با بمباران هوایی و حملات موشکی آغاز خواهد شد که به وضوح می تواند غیرنظامیان را بدون توجه به ملیت آنها بکشد. تهاجم بعدی شامل یورش یک نیروی عظیم زمینی خواهد بود.

اذعان به تصمیم نگرفتن پوتین برای حمله

مشاور امنیت ملی دولت بایدن به رغم این ادعاها و فضاسازی‌ها  اذعان کرد آمریکا معتقد نیست پوتین تصمیم به حمله به اوکراین گرفته است، اما این حمله یک "احتمال مشخص" است.

سالیوان با بیان اینکه  قصد ندارم داده های اطلاعاتی را توضیح دهم، ادعا کرد اگر به وضعیت نیروها در بلاروس و روسیه در مرزهای اوکراین از شمال و شرق نگاه کنید، روس‌ها در موقعیتی قرار دارند که می‌توانند در هر روز یک اقدام نظامی بزرگ در اوکراین انجام دهند.

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد سریعترین راه برای  تنش زدایی کاهش حضور نیروهای روسیه است. آمریکا در حال پاسخگویی به افزایش مداوم فشار نظامی بر اوکراین است، ما این کار را با متحدان و شرکا انجام می دهیم و در عین حال تمایل خود برای مشارکت در دیپلماسی برای رسیدگی به نگرانی های متقابل روسیه، اروپایی ها و آمریکا در مورد امنیت اروپا را اعلام کرده ایم.

این مقام آمریکایی گفت که بایدن با پوتین تلفنی درباره اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد اما زمان این گفت‌وگوی تلفنی را مشخص نکرد.

غرب به ویژه آمریکا، به ادعاهایی مبنی بر تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین که در دستور کارش قرار داده اند، شدت بخشیده اند. اخیرا دو روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات اطلاعاتی این کشور با انتشار گزارش‌هایی ادعا کردند که روسیه طرحی را ایجاد کرده است تا برای حمله به اوکراین بهانه تراشی کند.

کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه هستند و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده‌اند.

در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین