کد خبر: ۳۰۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از اختصاص ظرفیت بوستان‌ها برای ساماندهی دستفروشان خبر داد و گفت: مقدمات اجرای طرح جامع ساماندهی دستفروشان بنابر تاکیدویژه شهردار تهران از ماه گذشته آغاز شده است.
ناطقان: قدرت‌اله محمدی با بیان این که حفظ کرامت و توجه به معیشت دستفروشان در  سامان‌بخشی و انضباط شهری معابر از ویژگی‌های اصلی این طرح است، گفت: ساماندهی دستفروشان با ثبت نام این افراد در سامانه سامان بازار آغاز می‌شود. این سامانه برای شناسایی جامعه آماری و برنامه ریزی طراحی شده است و تاکنون ۵ هزار دستفروش با ثبت نام در آن جانمایی و ساماندهی شدند.

وی با توصیه به دستفروشان برای ثبت‌ نام در سامانه «سامان بازار» ادامه داد: ظرفیت‌هایی در قالب روزبازارها، بازارچه‌های موقت  در شهر برای جانمایی دستفروشان و بساط گستران وجود دارد که می‌توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره ظرفیت‌های افزایش فضا برای جانمایی دستفروشان افزود: در حال حاضر ۴۵ روزبازار وجود دارد که در سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۶۰ روزبازار در مناطق ۲۲گانه خواهد رسید. همچنین با اجازه شهردار تهران برای اولین بار برخی بوستان‌های واجد شرایط برای دستفروشان آماده خواهد شد.

محمدی که در برنامه تلویزیونی سخن می گفت، با تاکید بر این که شهرداری هیچ هزینه ای برای ساماندهی دستفروشان دریافت نمی‌کند، افزود: شهرداری تهران در مسیر ساماندهی دستفروشان حتی هزینه‌های زیادی متحمل می‌شود اما پیمانکاران هزینه ناچیز ۷هزار و ۵۰۰ تومانی بابت هر متر از دستفروشان دریافت می‌کند که برای ارائه خدمات در بازارها و فضای مورد استفاده هزینه می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین