کد خبر: ۳۰۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: امسال میوه شب عید از طریق سامانه هوشمند توزیع و درب منازل تحویل می شود.
ناطقان: اسماعیل قادری فر بعد از ظهر دوشنبه در آئین افتتاح واحد سورت و بسته بندی میوه در ارومیه با بیان اینکه محصولاتی که برای تنظیم بازار شب عید خریداری می‌شود از نظر کیفی درجه یک است، توزیع از طریق سامانه هوشمند و درب منازل تحویل می‌شود افزود: از نظر قیمتی هم ۲۵ تا ۳۰ درصد زیر قیمت روز بازار عرضه خواهد شد پس گران خریدن با نیت فروش گران‌تر قویاً تکذیب می‌شود.

وی در خصوص خرید گرانی میوه شب عید و احتمال افزایش نرخ میوه گفت: بر اساس دستورالعمل‌ها سیب خریداری شده با میانگین ۸۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومن سیب ممتاز کوهپایه ای است که از باغداران، سورتینگ داران و بخش خصوصی خریداری شده و ۳ تا ۳,۵۰۰ تومان هزینه‌های تبعی شامل حمل و نقل، سورتینگ و سردخانه و سود مباشرین اضافه می‌شود.

قادری فر با بیان اینکه هدف ما صیانت از بازار مصرف و آرامش بخشی به بازار مصرف در شب عید و ماه رمضان است افزود: میوه‌های خریداری شده بر اساس سهمیه‌های کارگروه‌های تنظیم بازار استانی در حال حمل و ذخیره سازی در استان‌های هدف است و ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور خاطرنشان کرد: تا این لحظه قیمت فروش هنوز قطعی نشده است اما تلاشمان این است ۲۵ تا ۳۰ درصد زیر قیمت روز به بازار عرضه شود.

قادری فر با بیان اینکه ۶۰ درصد از ۳۳ هزار تن سیب شب عید کشور از باغداران آذربایجان غربی خریداری شده است، گفت: تاکنون ۳۳ هزار تن سیب ذخیره شده که ۶۰ درصد از این میزان از باغداران آذربایجان غربی قطب اصلی سیب خریداری شده است و ۳۵ هزار تن نیز پرتقال تامسون شمال و والنسیای جنوب خریداری شده است.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر جهاد کشاورزی واحد سورت و بسته بندی ۱۵ هزار تنی میوه در ارومیه به بهره برداری رسید.

برای راه اندازی این واحد ۱۵ هزار تنی ۱۲۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.

با افتتاح این واحد تعداد واحدهای فعال سورت و بسته بندی به ۶ واحد رسید، ۲۳ واحد دیگر هنوز نیمه تمام و در انتظار تسهیلات بانکی هستند.
منبع: مهر
برچسب ها: توزیع ، میوه ، شب عید
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین