کد خبر: ۳۰۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
صدراعظم آلمان امروز (سه‌شنبه) برای دیدار با ولادیمیر پوتین و تهدید به "تحریم‌های گسترده‌" علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین راهی مسکو شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر یک روزه اولاف شولتس، صدراعظم آلمان پس از ملاقاتش در کی‌یف در روز دوشنبه به عنوان بخشی از دیپلماسی غرب برای جلوگیری از یک "حمله احتمالی" است؛ آن هم درست زمانی که بیش از ۱۰۰ هزار سرباز روسی در مرز اوکراین مستقر شده‌اند.

شولتس تاکید دارد که غرب آماده گفت‌گو درخصوص دغدغه‌ها و نگرانی‌های امنیتی روسیه است اما در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

صدراعظم آلمان روز دوشنبه در کی‌یف قبل از بازگشت به برلین عنوان داشت: ما با هماهنگی متحدانمان برای اعمال "تحریم‌های بسیار گسترده و موثر" آماده هستیم.

هشدارها درخصوص این تحریم‌ها از سوی آلمان، به عنوان شریک تجاری شماره یک روسیه در اروپا و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده گاز طبیعی روسیه می‌تواند آسیب بیشتری وارد کند؛ اگرچه چنین چیزی می‌تواند فضای مانور شولتس را نیز محدود کند.

او ماه گذشته در پاسخ به سوالی درباره خط لوله "نورد استریم ۲" از روسیه به آلمان که قصد دارد گاز روسیه را با دور زدن اوکراین به اروپای غربی برساند، اظهار کرد: در صورت "مداخله نظامی"، همه چیز باید مورد بحث قرار گیرد.

اما اولاف شولتس، صدراعظم آلمان درخصوص پایان دادن به "نورد استریم ۲" وعده‌ای نداده و حتی نام آن را در لیست تحریم‌ها قرار نداده است؛ در حالیکه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفت در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند، این پروژه متوقف خواهد شد.

روسیه، برنامه ریزی برای "حمله" را رد کرده و غرب را که انبوهی از مقامات را به مسکو و کی‌یف فرستاده است، به "هیستری" متهم می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین