کد خبر: ۳۰۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
دولت پاریس مدعی است که سران فرانسه و چین روی افزایش تلاش ها برای به ثمر رسیدن مذاکرات وین اتفاق نظر دارند.
ناطقان: به نقل از رویترز، کاخ الیزه در بیانیه ای که امروز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و شی جینپینگ همتای چینی درباره لزوم افزایش تلاش های مشترک در راستای حصول توافق هسته ای با ایران، اتفاق نظر دارند.

این در حالی است که «وانگ کان» نماینده چین در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین همزمان با ازسرگیری مذاکرات از سه شنبه هفته پیش، گفته بود طرفین گفتگوها باید بیش از پیش به نظرات ایران درباره بسته نهایی گوش کرده و به حقوق مشروع و مطالبات معقول این کشور بها دهند.

وی همچنین خواستار آن شده بود که همه طرفین قدر پیشرفت‌هایی را که به دشواری حاصل شده، بدانند و روی حل مسائل باقی مانده از جمله رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های اقتصادی تمرکز کنند تا به این ترتیب، به اجماع نظر بیشتری در راستای تسریع حصول توافق برسند.

چین از همان ابتدا هم به رغم فوریتی که برای پیشبرد مذاکرات وین احساس می‌شد، با تعیین ضرب‌الاجل های ساختگی مخالف بود و می‌گفت صرفاً صدور بیانیه کافی نیست و رفع تحریم‌های ضد ایرانی باید فرایندی محسوس باشد.

علاوه بر این، طرفین غربی درحالی سعی می کنند گفتگوهای جاری را مذاکرات برجامی جلوه دهند که ایران پیشتر گفته بود یک بار برای همیشه درباره برجام مذاکره کرده و کلید بازگشت آمریکا به توافق ۲۰۱۵ هم برچیدن کامل همه تحریم ها و ارائه تضمین مبنی بر عدم عهدشکنی است.
منبع: مهر
برچسب ها: توافق ، ماکرون ، شی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین