کد خبر: ۳۰۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
در صورت تثبیت کندل بعدی در زیر حمایت ۴۰ هزار واحدی پیش بینی افت ارزش بیت کوین به سطح ۳۳ هزار دلار را خواهیم داشت.
ناطقان: بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

ریزش شدید بازار رمز ارزها/ سقوط بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار


نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC) ۳۹ هزار و ۸۷۰ دلار.

تغییرات: کاهش ۲.۲۲ درصد

اتریوم (ETH) دو هزار و ۷۷۱ دلار.

تغییرات: کاهش ۴.۹۶ درصد

بایننس‌کوین (BNB) ۴۰۰ دلار و دو سنت.

تغییرات: کاهش ۲.۲۱ درصد

ریپل (XRP) ۰.۷۷۹ دلار.

تغییرات: کاهش ۱.۳۹ درصد

کاردانو (ADA) ۰.۹۹۷ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۶۱ درصد

سولنا (SOL) ۹۰ دلار و ۳۰ سنت.

تغییرات: کاهش ۵.۵۰ درصد

ترا (Tera) ۵۱ دلار و ۳۹ سنت.

تغییرات: رشد ۰.۶ درصد

اوالانچ (Avalanche) ۸۴ دلار ۳۴ سنت.

تغییرات: کاهش ۴.۷۸ درصد

دوج‌کوین (DOGE) ۰.۱۴۲ دلار.

تغییرات: رشد ۰.۴۶ درصد

پولکادات (DOT) ۱۷ دلار و ۷۸ سنت.

تغییرات: کاهش ۳.۳۰ درصد
تحلیل تکنیکال بیت کوین

پیش بینی افت تا محدوده ۳۳ هزار دلار. در صورت تثبیت کندل بعدی در زیر حمایت ۴۰ هزار واحدی پیش بینی افت ارزش بیت کوین به سطح ۳۳ هزار دلار را خواهیم داشت.

ریزش شدید بازار رمز ارزها/ سقوط بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)
دامیننس

ریزش شدید بازار رمز ارزها/ سقوط بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار

    دامیننس بیت کوین: ۴۲.۴۸ درصد
    دامیننس اتریوم: ۱۸.۶۶ درصد
    دامیننس تتر: ۴.۳۹ درصد
    دامیننس بی ان بی: ۳.۷۲ درصد
    دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۷۰ درصد
    دامیننس کاردانو: ۱.۸۹ درصد
    دامیننس سولنا: ۱.۶۱ درصد
    دامیننس ریپل: ۲.۱۰ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)
ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۷۸۲ میلیارد دلار

ریزش شدید بازار رمز ارزها/ سقوط بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۵ واحد. افزایش شدید ترس معامله گران نسبت نسبت به هفته گذشته.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

ریزش شدید بازار رمز ارزها/ سقوط بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.
تغییرات شاخص ترس و طمع

ریزش شدید بازار رمز ارزها/ سقوط بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها
نهنگ‌های ریپل ۷۰۰ میلیون دلار توکن جدید انباشت کردند

نهنگ‌هایی که دارای بیش از ۱۰ میلیون ریپل یا بیشتر هستند، توانسته‌اند از دسامبر (آذر) ۲۰۲۱ تاکنون حدود ۹۰۰ میلیون توکن جدید به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار انباشت کنند. از این اقدام، به‌عنوان «دومین انباشت بزرگ» ریپل در ۵ سال اخیر یاد شده است. پیش‌تر در دسامبر (آذر) ۲۰۲۰ نیز حدود ۱.۳ میلیارد توکن به کیف پول این نهنگ‌ها منتقل شده بود تا جایی که قیمت این ارز دیجیتال در آن زمان جهش بزرگی را تجربه کرد. در حال حاضر ۳۳۶ آدرس نهنگ در شبکه ریپل وجود دارد که هر کدام حداقل ۱۰ میلیون توکن هولد کرده‌اند.
ویتالیک بوترین: کانادا برای سرکوب معترضان از بانک‌ها استفاده می‌کند

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، در مصاحبه روز جمعه خود با «کوین‌دسک» گفته است که کانادا برای سرکوب معترضان از بانک‌ها استفاده می‌کند. بوترین گفته است تلاش‌های دولت کانادا برای جلوگیری از رسیدن پول به کامیون‌داران معترض، دلایل به وجود آمدن ارزهای دیجیتال و سیستم‌های غیرمتمرکز را نشان می‌دهد. او افزود: «اقدام کامیون‌داران برای مسدود کردن جاده‌ها غیرقانونی است، اما دولت کانادا نیز از قانون پیروی نمی‌کند. بنابراین می‌توان فهمید ارزهای دیجیتال یک فناوری برای از بین بردن قانون نیستند، بلکه می‌توانند قوانین را سالم نگه دارند». جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، هفته پیش به بانک‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات مالی دستور داده بود تا حساب‌های مرتبط با کاروان کامیون‌داران متعرض را بدون حکم دادگاه مسدود کنند.
ایالت جورجیا به‌دنبال ارائه معافیت مالیاتی برای ماینرهاست

نمایندگان مجلس ایالت جورجیا در حال بررسی لایحه‌ای هستند تا ماینرهای محلی ارز دیجیتال را از پرداخت مالیات بر فروش و مصرف معاف کنند. پنج تن از نمایندگان مجلس جورجیا، روز دوشنبه لایحه‌ای جدید معرفی کرده‌اند تا قوانین مالیاتی مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال را اصلاح کنند و اصلی‌ترین مشکل استخراج‌کنندگان، یعنی هزینه تأمین برق مصرفی را رفع کنند. این لایحه پیشنهادی آخرین مورد از مجموعه اقدامات دولت با هدف تشویق استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال است. بر اساس آمارها، ایالت جورجیا تا ماه اکتبر (مهر) میزبان ۵۶٬۰۰۰ ماینر از شرکت بیت‌مین بوده است.
تشکیل «واحد مبارزه با سوء‌استفاده از دارایی‌های مجازی» در FBI

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) کارگروه جدیدی را به اسم «واحد مبارزه با سوء‌استفاده از دارایی‌های مجازی راه‌اندازی کرده است. این تیم قرار است با تیم ملی ارزهای دیجیتال وزارت دادگستری برای مبارزه با «سوء‌استفاده از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های مجرمانه» همکاری کند. وزارت دادگستری خاطرنشان کرد که تمرکز اصلی تیم‌های مذکور روی «صرافی‌های ارز دیجیتال، سرویس‌های مخفی‌سازی ارزهای دیجیتال، ارائه‌دهندگان زیرساخت‌های مربوط به این صنعت و سایر نهادهایی خواهد بود که سوءاستفاده از ارزهای دیجیتال و فناوری‌های مرتبط با آنها را برای مجرمان ممکن می‌سازند».
به‌روزرسانی جدید قراردادهای هوشمند بازار اوپن‌سی منتشر شد

اوپن‌سی، بازار محبوب NFTها، امروز در توئیتر خبر از ارتقای قراردادهای هوشمند خود داده است. این به‌روزرسانی مجموعه‌های غیرفعال ایجادشده قبل از ۱۸ فوریه (۲۸ دی) را به‌طور خودکار از شبکه حذف خواهد کرد. اوپن‌سی همچنین از همه کاربران خواسته است تا مجموعه‌های مبتنی بر شبکه اتریوم خود را به قرارداد هوشمند جدید منتقل کنند. بر اساس اطلاعیه اوپن‌سی، این ارتقای جدید مجموعه‌های قدیمی و غیرفعال روی شبکه اتریوم را به‌صورت ایمن منقضی می‌کند و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا ویژگی‌های امنیتی جدیدی در آینده ارائه کنند. با این حال، در صورت حذف NFTهای مبتنی بر قرارداد هوشمند قدیمی، کاربران می‌توانند دوباره آنها را ثبت کنند و NFTهایی که منتقل می‌شوند کارمزدی برای کاربران نخواهند داشت.
اریوا واندرلند تجربیات جدیدی برای کاربران متاورس به ارمغان خواهد آورد

اریوا واندرلند (Ariva Wonderland) به زودی تست اولیه بازی متاورسی خود را آغاز خواهد کرد. این پروژه تجربیات مختلفی چون سفر، تعاملات بین افراد، تجارت، درآمدزایی، مالکیت، سفر در زمان و موارد دیگر را به کاربرانش عرضه می‌کند. اریوا واندرلند یک بازی متاورسی مسافرتی است که نسخه‌های مجازی از نقاط گردشگری معروف چون برج ایفل، مجسمه آزادی، طاق پیروزی و … در آن وجود دارد و کاربران می‌توانند از این جاذبه‌های گردشگری در طی تاریخ بازدید کنند. برای مثال کاربران قادر خواهند بود که به زمان گذشته رفته و روند ساخت برج ایفل را تماشا کنند. به این ترتیب سه ماهه ابتدایی نقشه راه این پروژه تکمیل شده است.
جی‌پی مورگان از یک بلاک چین مقاوم در برابر حملات کوانتومی رونمایی کرد

جی‌پی مورگان (JPMorgan،) غول بانکی ایالات متحده، از تحقیقات جدید خود در زمینه شبکه بلاک چین مقاوم در برابر حملات کوانتومی رونمایی کرد. بنا بر اعلام جی‌پی مورگان، بلاک چین توزیع کلید کوانتومی (QKD‌)، تنها راه‌حلی است که کارایی آن در مقابل حملات کوانتومی از نظر ریاضی اثبات‌پذیر است.

جی‌پی مورگان با توشیبا (Toshiba) و سینا (Ciena) برای استقرار و آزمایش بلاک چین QKD همکاری کرده است.
گری گنسلر به نامه ۲ قانون‌گذار آمریکایی درباره ETF های معاملات آنی بیت کوین پاسخ داد

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به نامه اعتراضی دو عضو مجلس نمایندگان که طرفدار ارزهای دیجیتال هستند و رفتار نهاد نظارتی در مورد رد تمامی صندوق‌های قابل معامله بورسی ETF معاملات آنی بیت کوین را غیرقابل قبول خوانده بودند، پاسخ داد. گنسلر در نامه به تام ایمر، نماینده مینه‌سوتا گفته است که SEC در حال حاضر به تأیید یک ETF معاملات آنی بیت کوین که مطابق استانداردهای قانون مبادلات، قادر به جلوگیری از تقلب و دستکاری باشد؛ حتی نزدیک هم نشده است. گنسلر همچنین گفته نگرانی‌هایی که تام ایمر و دارن سوتو در نامه ماه نوامبر خود مطرح کرده‌اند را به دقت بررسی خواهد کرد.
پارلمان اوکراین لایحه قانونی کردن ارزهای دیجیتال را تصویب کرد

پارلمان اوکراین روز پنجشنبه در جلسه خود به تصویب لایحه دارایی‌های مجازی (Virtual Assets Bill) که به همه ارزهای دیجیتال و دارایی‌های مجازی وضعیت قانونی اعطا می‌کند، رأی مثبت داد. این لایحه به شکلی قاطعانه و با ۳۰۰ رأی موافق و تنها دو رأی مخالف در پارلمان به تصویب رسید. این لایحه یک چارچوب نظارتی پایه‌ای برای همه دارایی‌های مجازی در اوکراین ایجاد می‌کند.

تصویب این لایحه، علاوه بر ایجاد زمینه‌های قانونی برای ادغام ارزهای دیجیتال در سیستم مالی و نظارتی اوکراین، حقوق شهروندان برای نگهداری و استفاده از ارزهای دیجیتال را هم به رسمیت می‌شناسد. میخائیل فدوروف، وزیر توسعه دیجیتال اوکراین می‌گوید که این لایحه جدید به این کشور اجازه می‌دهد تا بازار قانونی برای دارایی‌های مجازی راه‌اندازی کند.
دیجیتال کارنسی گروپ تأمین مالی صندوق ۲۰۵ میلیون دلاری پروتکل گراف‌را رهبری کرد

پروتکل نمایه‌سازی گراف (The Graph) که برای سازماندهی داده‌های عمومی بلاک چین و بهبود دسترسی‌پذیری آن برای کاربران طراحی شده، یک صندوق اکوسیستم ۲۰۵ میلیون دلاری را راه‌اندازی کرده تا توسعه‌دهندگان جدید را به پلتفرم خود جذب کند. تأمین مالی این صندوق به رهبری شرکت دیجیتال کارنسی گروپ صورت پذیرفت و سرمایه‌گذاران خطرپذیری چون مالتی‌کوین کپیتال، هش‌کی و ان‌سی‌جی نیز در این جمع‌آوری وجوه مشارکت داشتند. گفتنی است که هدف اعلام شده این صندوق، تسریع رشد و توسعه پروژه‌های کلیدی در اکوسیستم گراف است.
بیلی مارکوس به دنبال اضافه کردن دوج کوین به قابلیت پاداش‌دهی توئیتر

بیلی مارکوس (Billy Markus)، هم‌بنیان‌گذار دوج کوین، در توئیتر اعلام کرد که قصد دارد مبحث اضافه شدن دوج کوین به پاداش‌دهی توئیتر را مطرح کند و تا رسیدن به هدف خود، از تلاش دست نخواهد کشید. او گفته است که برای جلب توجه تیم توئیتر، هر روز یک توییت با هشتگ «DogeTwitterTipJar» منتشر خواهد کرد. تعدادی از فالورهای مارکوس نیز اعلام کرده‌اند که از او حمایت کرده و توییت‌هایی مربوط به این موضوع منتشر خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین