کد خبر: ۳۰۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
رئیس‌جمهور روسیه از اقدام ائتلاف ناتو در ارسال سلاح‌های پیشرفته به اوکراین و ترغیب این کشور به نظامی‌گری انتقاد کرده است.
ناطقان: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا عصر یکشنبه گفت که «جو بایدن» است در هر زمان با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کند. او گفت مهم است که از بروز جنگ جلوگیری شود.

بلینکن علی‌رغم بیان اینکه آمریکا به همراه متحدانش یک بسته تحریمی علیه روسیه آماده کرده گفت که اعمال این تحریم‌ها قبل از آغاز حمله روسیه به معنای از دست رفتن بازدارندگی در برابر این کشور خواهد بود.

بعد از اظهارات بلینکن، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه از تلاشهای ناتو برای ارسال سلاح به اوکراین و همچنین اقدام ناتو در ترغیب اوکراین برای توسل به راهکارهای نظامی انتقاد کرده است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند مکرون بعد از گفت‌وگوی تلفنی با پوتین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تماس گرفته است. این تماس تلفنی 105 دقیقه به طول انجامیده است.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرده که این گفت‌وگوی تلفنی یک روز بعد از آن انجام شده که زلنسکی به مکرون گفته بود که اوکراین به آنچه «اقدامات تحریک‌آمیز» روسیه خوانده شده واکنش نشان خواهد داد.

 تحولات اوکراین در روزهای اخیر شتابی مضاعف به خود گرفته و توجه بسیاری از ناظران مساُئل بین‌المللی را معطوف شرق اروپا کرده است. «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و سایر مقام‌های این کشور در روزهای گذشته بارها ادعاهای مقام‌های کشورهای غربی درباره قصد مسکو برای حمله به اوکراین را رد کرده و گفته‌اند خواستار جنگ نیستند.

با این حال، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که امروز یکشنبه نشستی با اعضای تیم امنیتی خود داشت مدعی شده که پوتین تصمیم خودش را برای حمله به اوکراین گرفته است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین