کد خبر: ۳۰۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
قیمت طلا در بازارهای جهانی به دنبال احتمال برگزاری نشست آمریکا و روسیه بر سر موضوع اوکراین سبب شد تا قیمت طلا کاهش یابد.
ناطقان: به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات ناپایدار امروز کاهش یافت زیرا احتمال برگزاری نشست میان آمریکا و رئیس جمهور روسیه در مورد اوکراین، ریسک پذیری را افزایش داده و سرمایه گذاران از دارایی‌های امن نظیر طلا دوری می کنند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1 دلار و 69 سنت کاهش 1896.74 دلار فروخته شد.

دفتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در بیانیه ای امروز اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با برگزاری نشستی در مورد اوکراین موافقت کردند. این امر یک راه ممکن برای حل تنش میان روسیه و اوکراین ارائه داد و احساس خطر در تمام بازارهای بزرگ را از بین برد.

ذخایر طلا گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان اعلام کرد ذخایرش در روز جمعه 0.5 درصد افزایش یافته و به 1024.09 تن رسیده است.

به گفته تحلیلگران، «روز آینده، روزهای مهمی است که مشخص می کند آیا نگرانی ها در مورد اوکراین می تواند بر آمارهای دلگرم کننده در جبهه اقتصاد و احتمال اجرای یک سری افزایش نرخ بهره در سال جاری توسط بانک های مرکزی، سبقت بگیرد یا نه.»

افزایش نرخ بهره، هزینه های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را افزایش می دهد.
منبع: فارس
برچسب ها: کاهش قیمت ، طلا ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین