کد خبر: ۳۰۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
معاون وزیر بهداشت با اشاره به تامین ۲۱۰ میلیون دز واکسن کرونا برای واکسیناسیون عمومی کرونا، گفت: دو واکسن ضد امیکرون در کشور تولید شده است.
ناطقان: بهرام دارایی ظهر پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه که در سالن همایش بیمارستان طالقانی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مردمان استان کرمانشاه در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در هشت سال جنگ تحمیلی و عرصه‌های مختلف همواره حضور فعال داشته‌اند.

وی افزود: از سال ۱۳۶۵ تلاش برای تربیت نیروی کارآمد در کشور آغاز شده که با حمایت مسئولان وزارت بهداشت توانسته موفقیت‌های مختلفی را کسب کند و استان کرمانشاه امروز علاوه بر تأمین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز خود نیاز استان‌های مجاور را نیز برطرف می‌کند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به آمار واکسن‌های وارد شده و آمار واکسیناسیون کرونا در کشور، تصریح کرد: تاکنون ۲۱۰ میلیون واکسن کرونا داخلی و خارجی برای نیاز کشور فراهم شده و ۸۵ درصد مردم ایران بر ضد ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

دارایی خاطر نشان کرد: توانایی تولید ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا توسط شرکت‌های ایرانی وجود دارد و ۲۱ شرکت وارد فرایند ساخت واکسن کرونا از طرق مختلف مانند ویروس ضعیف شده، کشته شده و ام. آر. ان. ای شدند.

وی با اشاره به ساخت واکسن کرونا امیکرون در کشور، گفت: ۲ واکسن کرونا در داخل کشور برای مقابله با ویروس امیکرون تولید و مجوز آنها صادر شده و مراحل نهایی را طی می‌کنند و واکسن ایرانی برکت نیز در سازمان بهداشت جهانی در حال اخذ تاییده‌های نهایی بوده و سایر واکسن‌های ایرانی نیز در حال ارزیابی هستند.

دارایی با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته برای مقابله با ویروس کرونا در سال آینده، بیان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای تزریق دز چهارم واکسن کرونا برای بیماران خاص طی سال آینده انجام گرفته و ۵۰۰ تخت ویژه نیز تا پایان سال جاری به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به موضوع جمعیت، خاطر نشان کرد: قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل شده زیرا پنجره جمعیتی کشور در سال گذشته باز شده و این قرارگاه با محوریت مراقبت از مادر و کودک در حال فعالیت است.

وی با اشاره به زحمات مدافعان سلامت در مراکز درمانی، تصریح کرد: وزارت بهداشت هشت میلیارد تومان طلب دارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهکار هستند و در اینجا از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در بودجه سال آینده وزارت بهداشت را یاری کنند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین