کد خبر: ۳۰۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از تزریق دز سوم واکسن کووید۱۹ و استفاده از ماسک دو لایه به عنوان مهمترین راهکار فعلی پیشگیری از ابتلا به کرونا و خصوصا سویه امیکرون نام برد.
ناطقان: دکتر حسین شیبانی در گفت‌وئگو با خبرنگاران از افزایش شمار کودکان امیکرونی بستری در بیمارستان‌ها هشدار داد و اظهار کرد: شمار موارد بستری و ابتلا کودکان رو به افزایش است.

وی از بستری بودن ۱۴ کودک مبتلا به امیکرون در بیمارستان شاهرود خبر داد و تصریح کرد: سه نفر از این کودکان در بخش آی سی یو یا بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اهمیت تکمیل واکسیناسیون ادامه داد: یکی از جدی‌ترین راه های پیشگیری از ابتلا به امیکرون و یا کاهش شدت بیماری تزریق دز سوم واکسن است.

وی ضمن تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون گفت: اگرچه شمار تزریق واکسن دز سوم روند رو به رشدی دارد اما این رشد به شدت کند است و لذا از عموم هم وطنان و خصوصا مردم دو شهرستان تحت پوشش دانشگاه انتظار می رود نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

دکتر شیبانی بر ضرورت استفاده از ماسک های حداقل دو لایهبه عنوان یکی از راه های موثر پیشگیری از ابتلا به امیکرون نام برد و گفت: پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت فاصله فیزیکی نیز همچنان مورد تاکید است.

وی یادآوری کرد: همکاران ما در مراکز واکسیناسیون آماده ارائه خدمات به عموم همشهریان هستند و خوشبختانه انواع واکسن‌ها نیز در مناطق تحت پوشش این دانشگاه وجود دارد.

این عضو ستاد مقابله با کروناویروس استان تصریح کرد: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی همچنین از یک جمعه پرکار برای بالگرد اورژانس هوایی شاهرود با سه سورتی پرواز خبر داد و گفت: در روز جمعه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ بالگرد اورژانس شاهرود در سه سورتی پرواز۶ مصدوم و یک مورد مادر بادرار اورژانسی را به مراکز درمانی منتقل کرد که  پرواز اول صبح جمعه و به دنبال واژگونی خودرو سمند در نزدیکی عباس آباد بود و  ۵مصدوم این حادثه پس از انجام اقدامات درمانی مناسب به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود منتقل شدند .

وی ادامه داد: دومین پرواز در ساعت ۱۴:۳۰ به منطقه سیاه کوه شاهرود انجام شد و مصدوم واژگونی موتور سیکلت به دلیل شکستگی های متعدد و صعب العبور بودن مسیر ، پس از انجام اقدامات اولیه درمانی مناسب ،  توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان امام حسین (ع)منتقل شد.

شیبانی اضافه کرد: همچنین سومین پرواز  بدنبال شروع درد های زایمانی مادر باردار در روستای طرود انجام شد که با توجه به نیاز به انتقال سریع ، قبل از انجام فرایند زایمان ، مادر باردار توسط بالگرد  به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین